کد خبر: 657959
تاریخ انتشار :

روسیه: تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا اقتصاد جهانی را مضمحل می‌کند

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد، دور جدید تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه مسکو نامشروع است و می‌تواند پیامدهای ناگواری بر امنیت و بخش‌های مختلف اقتصاد جهانی بگذارد.

روسیه: تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا اقتصاد جهانی را مضمحل می‌کند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، دیپلمات‌های اروپایی بر روی دور جدید تحریم‌ها علیه مسکو بابت حمله به اوکراین موافقت کرده‌اند که شامل ممنوعیت واردات طلا از روسیه و مسدود سازی دارایی‌های بانک "سبربانک" می‌شود.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای با انتقاد از این تحریم‌های جدید گفت: اتحادیه اروپا با این کار خودش را به سمت بن بست سوق می‌دهد.

وی ادامه داد: پیامدهای ناگوار بابت این تحریم‌ها از سوی اتحادیه اروپا بر بسیاری از بخش‌های اقتصاد و امنیت جهانی تاثیر می‌گذارد و این مساله در حال نمایان شدن است.

زاخارووا همچنین به این نکته نیز اشاره کرد که ۲۷ عضو اتحادیه اروپا با هدف تضمین و حمایت از امنیت جهانی غذا کاهش برخی از تحریم‌ها را علیه مسکو پیشنهاد کرده بودند و مسکو امیدوار است که این مساله شرایطی را برای صادرات بدون مانع غلات و کودهای کشاورزی فراهم کند.

این سخنگوی وزارت خارجه روسیه همچنین گفت: متاسفانه می‌دانیم که شکاف بزرگی بین تمایلات و خواسته‌های اعلام شده اتحادیه اروپا و آنچه که واقعا می‌خواهند انجام دهند، وجود دارد.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها