کد خبر: 657971
تاریخ انتشار :

آیا کرونای بایدن به داد کاخ سفید می رسد؟!

تقارن معنادار دو خبر درواشنگتن

تقارن معنادار دو خبر درواشنگتن
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

در حالی که خبر مربوط به ابتلای بایدن به سرطان به سرعت در حال انتشار و تاثیرگذاری در فضای عمومی آمریکا بود، کاخ سفید با انتشار بیانیه ای از ابتلای رئیس جمهور آمریکا به کوید-19 خبر داد.  کاخ سفید اعلام کرد که جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا به کرونا مبتلا شده است.کارین ژان‌ پیر، سخنگوی کاخ سفید گفت که بایدن «علائم خفیفی» دارد و اقدام به مصرف داروی ضد ویروسی پاکسلووید کرده که برای کاهش شدت بیماری تولید شده است. طبق تحقیقات صورت گرفته قرص پاکسلووید که از سوی شرکت داروسازی فایزر تولید می‌شود می‌تواند باعث کاهش ۹۰ درصدی بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر در بین بیمارانی شود که احتمال می‌رود به نوع شدید کرونا مبتلا شوند. این قرص باید در مدت پنج روز پس از بروز علائم تجویز شود. 

سخنگوی کاخ سفید اضافه کرد که بایدن در کاخ سفید قرنطینه می‌شود اما در این مدت وظایف خود را به‌طور کامل انجام خواهد داد. وی تصریح کرد که بایدن تلفنی با کارمندان کاخ سفید در تماس بوده است و از طریق تلفن و اپلیکیشن زوم از محل اقامت خود در جلسات برنامه‌ریزی شده کاخ سفید شرکت می‌کند.  جو بایدن ساعتی پس از رسانه ای شدن خبر ابتلایش به کووید در یک پست توییتری به هوادران خود اطمینان داد که حالش خوب است و از همه افرادی که نگران حالش شده بودند، قدردانی کرد.بایدن ۷۹ ساله، پس از اینکه دوبار در سال گذشته با واکسن فایزر واکسینه شد، دُز یادآور واکسن کرونا را در ماه مارس دریافت کرد. پس از آخرین معاینات پزشکی رئیس جمهوری آمریکا در ماه نوامبر گذشته، اعلام شد که بایدن در انجام وظایفش مشکلی ندارد. 

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا زمانی که در کاخ سفید حضور داشت به کرونا مبتلا شد. وی در اکتبر ۲۰۲۰ یعنی زمانی که هنوز واکسن این بیماری تولید نشده بود و گزینه‌های درمانی محدودی وجود داشت به این ویروس آلوده شد. ترامپ پس از آنکه با کاهش سطح اکسیژن خون روبرو شد تحت درمان آزمایشی آنتی‌بادی و استروئید قرار گرفت. او به مدت سه روز در مرکز پزشکی والتر رید بستری شد. ایالات متحده در حال حاضر روزانه به طور میانگین حدود ۱۳۰ هزار ابتلای جدید به کرونا را ثبت می‌کند. زیر سویه BA.5 اومیکرون حدود ۸۰ درصد موارد ابتلا در این کشور را تشکیل می‌دهد.

اما نکته جالب توجه، به زمان انتشار این خبر باز می گردد! بایدن در یکی از سخنرانی های خود تاکید کرده بود که با بیمرای سرطان دست و پنجره نرم کرده است.البته مقامات کاخ سفید با انتشار بیانیه ای مدعی شدند که این سخنان بایدن مربوط به گذشته بوده که وی با نوعی از سرطان پوست مواجهه می کرده و ارتباطی با زمان حال ندارد! حال به نظر می رسد بایدن بی میل نیست که پس از بهبودی احتمالی، خود را فردی مقاوم در برابر بیماری نشان دهد و تصورات سلبی شکل گرفته در خصوص ابتلای خود به سرطان را تا حدودی از بین ببرد! 

طی هفته های اخیر، زمزمه های زیادی میان طرفداران حزب دموکرات در خصوص لزوم خروج باید از قدرت و جایگزینی کامالا هریس یا فردی دیگری در کاخ سفید شنیده می شود. برخی سران حزب دموکرات می گویند بایدن باید قبل از برگزاری انتخابات میاندوره ای کنگره در ماه نوامبر ( آبان ماه ) امسال از سمت خود کناره گیری کند تا آثار این کناره گیری در انتخابات به سود حزب دموکرات قابل مشاهده باشد. با این حال برخی سران حزب دموکرات چنین نظری ندارند! آنها می گویند اگر قرار باشد بایدن از مسند قدرت کار برود، باید حداقل این کار را پس از انتخابات میاندوره ای صورت دهد . با همه این اوصاف ، اکثریت قریب به اتفاق رای دهندگان دموکرات و سران این حزب در خصوص لزوم تکدوره ای شدن دوران حضور بایدن در کاخ سفید اتفاق نظر دارند. به عبارتی گویاتر تقریبا مسجل است که بایدن در انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 به عنوان نامزد دموکراتها مجددا حضور نخواهد یافت. این در حالیست که رئیس جمهور فعلی آمریکا در مواضع قبلی خود تاکید کرده بود که قصد دارد در رقابتهای انتخابات ریاست جمهوری آتی نیز به عنوان نامزد حزب متبوعش شرکت کند. انتشار اخبار مربوط به جا به جایی احتمالی بایدن از قدرت ، خبر خوبی برای ترامپ و جمهوریخواهان نیست زیرا رئیس جمهور کنونی آمریکا اکنون محبوبیتی حدودا 30 درصدی در بین رای دهندگان دارد و استمرار حضور وی در قدرت می توانست خیال جمهوریخواهان را از پیروزی در انتخابات میاندوره ای کنگره و ریاست جمهوری 2024 راحت سازد! 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها