کد خبر: 657990
تاریخ انتشار :

رئیس‌جمهور در دیدار با مردم استان مرکزی:

آینده برای ملت ایران روشن خواهد بود

رییس جمهور گفت: رمز موفقیت دولت سیزدهم در مردمی بودن است.

آینده برای ملت ایران روشن خواهد بود
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سید«ابراهیم رییسی» روز جمعه در دیدار با مردم استان مرکزی که در مجموعه ورزشی پنجم مرداد اراک برگزار شد، افزود: امروز میدان دادن به مردم در بازار، اقتصاد و مسائل و مشکلات اجتماعی برای دولت یک اصل است و هرکجا به مردم میدان داده شد موجب پیشرفت و موفقیت دولت ها فراهم شده‌است.

وی ادامه داد: رمز موفقت دولت سیزدهم را مردمی بودن می دانم و وقتی سخن از مردم می گویم یک شعار و تابلو نیست بلکه یک اصل اساسی و راهبردی است.

رئیس جمهور گفت: همه سیاسیون تنها اسم مردم را می برند اما امام خمینی(ره) مردم را باور داشتند و امروز دولتمردان در همه سطوح و با همه وجود باید مردم را قبول داشته باشند و همه مشکلات به دست مردم گشوده می‌شود.

رئیس جمهور با یادآوری پنجم مرداد و روز اراک به تمام اراکی ها و مردم استان مرکزی گفت: روز اراک یادآور حماسه شرکت هایی است که در این استان پشتیبانی فنی و صنعتی از دفاع مقدس می کردند.

آیت الله رئیسی خاطرنشان کرد: آذر آب اراک روز پنجم مرداد ماه مورد حمله دشمن قرار گرفت، دشمن از شرکت و مردم این منطقه کینه داشت، چون احساس می کرد جوانانی که در خط مقدم هستند کسانی هستند که پشتیبانی فنی و مهندسی جنگ را برعهده دارند.

وی ادامه داد: روز پنجم مرداد که روز اراک است یادآور رشادت و شهادت 200 نفر از عزیزانی در واحدهای تولیدی این شهر به شهادت رسیدند. 

رییس جمهور با گرامیداشت روز اراک و ادای احترام به شهدا، ایثارگران و خانواده شهدا، افزود: استان مرکزی علاوه بر تقدیم بیش از هفت هزار شهید به اسلام و انقلاب ، هزاران ایثارگر و جانباز نیز سلامتی خود را برای دفاع از ناموس و قرآن اهدا کرده‌اند.

آیت الله رییسی اظهار داشت: این مرز و بوم زادگاه مفاخری است که فخر اراک، کشور و اسلام بوده و برای پیشرفت کشور افتخار آفریدند، بزرگانی هستند که به آنان افتخار می کنیم و نام و زندگی آنان پیش روی ماست و باید الگوی ما بمانند.

وی ادامه داد: در راس این مفاخر یاد امام خمینی(ره) را گرامی می داریم، امام بزرگی که تحولی عظیم در ایران ایجاد کردند و اسلام را در قرن اخیر احیا کردند و نام آن در راس همه ارزش ها و خوبی ها قرار دارد.

رییس جمهور یاد آور شد: استان مرکزی، استانی صنعتی است و مرکز تولید و قطب صنعت کشور بوده و صنایع بزرگی در این استان است که به دلیل خصوصی سازی نادرست شرکت‌های عظیمی دچار مشکل شده‌اند.

وی ادامه داد: با پیروی از امام راحل(ره)، رهبر معظم انقلاب و نگاه به زندگی شهید بزرگوار شهید حاج قاسم سلیمانی، منطق ما منطق "ما می توانیم" است.

رییس جمهور خاطرنشان کرد: واحدهای تولیدی استان مرکزی از مشکلاتی رنج می برند که به جوانان قابل حل است و ما به لطف مردم توانمندی داریم و ظرفیت های بزرگی داریم که می توانیم این مشکلات را حل کنیم.

آیت الله رییسی افزود: فرهنگ ما فرهنگ ما می توانیم است و نگاه برای حل مشکلات به دست بیگانگان نیست، بیگانگان مشکلات کسی را حل نکرده و نگاه ماه توکل به خداوند و امید به شما جوانان است.

وی ادامه داد: استان مرکزی در تولید بسیاری از محصولات مقام اول و دوم را به خود اختصاص داده که می تواند با مدیریت خوب و ظرفیت نیروهای جوان و انقلابی گام های بلندی برداشت و دولت خود را موظف می داند گام های بلندی برای رفع مشکلات استان بردارد.

رییس جمهور اظهار داشت: اطمینان دارم به لطف خداوند در طول 43 سال گذشته همراه مردم بوده و پس از این اخلاص مردم همراه دولت است.

آیت الله رییسی گفت: آینده برای ملت ایران روشن خواهد بود، دشمن القای یاس و ناامیدی برای جوانان، دختر و پسر و کارگر را در دستور کار خود قرار داده و هر کس در کشور ایجاد یاس کند بداند که در جهت راهبرد دشمن حرکت کرده‌ است.

وی ادامه داد: به مدیران استان مرکزی و هرکس در کشور در کسوت خدمتگزاری به مردم قرار دارد اگر ایجاد امید در دل مردم کند در جهت راهبرد جمهوری اسلامی ایران حرکت کرده است.

رییس جمهور خاطرنشان کرد: برخی از صنایع استان مرکزی نیمه تعطیل و برخی تعطیل هستند و با فعال کردن این واحدها تولید و اشتغال در استان ایجاد می‌شود.

آیت الله رییسی گفت: فعال کردن واحدهای تعطیل استان مرکزی از برنامه‌های دولت بوده و همه واحدها باید فعال شوند تا با ایجاد رونق در تولید زمینه اشتغال در استان فراهم شود.

وی یاد آور شد: یکی از دغدغه های مردم استان مرکزی بیکاری بوده و ما نمی پسنیدم که در استان صنعتی بیکاری مردم را رنج دهد و با رونق در تولید مسئله اشتغال در استان تا حد زادی حل می شود.

رییس جمهور با یادآوری ظرفیت های معدنی استان مرکزی خاطرنشان کرد: معادن بسیاری در استان مرکزی وجود دارد که این معادن با رفتار ناسالم به افراد غیر متخصص واگذار شده و با واگذاری این معادن حق مردم پرداخت نشده است.

آیت الله رییسی ادامه داد: ما برای برون رفت از این مهم کارگروهی تعریف و با بررسی وضعیت آنها باید به افراد واجد شرایط واگذار شود تا با پرداخت حقوق معادن مردم شاهد آبادانی در روستاها و شهرهای استان باشند.

وی گفت:  بررسی جدی مشکلات صنایع سنگین و کارگاه های کوچک برای رفع مشکلات و فعال سازی این واحدها از ماموریت های اصلی وزرای صمت و نیرو است.

رییس جمهور افزود: بخش کشاورزی از جمله حوزه های مهم استان مرکزی بوده و این استان، استان کشاورزی و دامداری است و کشاورزان باید احساس کنند که کشاورزی برای آنان منفعت و صرفه اقتصادی دارد.

آیت الله رییسی گفت: سیاست دولت سیزدهم پیگیری فعال کردن اقتصاد روستایی است زیرا با فعال شدن اقتصاد روستایی کشاورزان در روستاها می مانند و کشاورزی می کنند برنامه دولت حمایت لفظی و بخشنامه ای نبوده بلکه حمایت واقعی از کشاورزان است.

رییس جمهور اظهار داشت: دغدغه مردم استان مرکزی وضعیت آلودگی هوا در شهرستان ها است و آلاینده ها مردم را رنج می دهد.

آیت الله رییسی گفت: دولت به صنعت و پیشرفت اهمیت می دهد ولی با حفظ محیط زیست و توسعه صنعتی به هر قیمتی برای ما پسندیده نیست.

رییس جمهور اظهار داشت: واحدهای صنعتی باید برای حفظ محیط زیست هزینه کنند و هزینه برای محیط زیست سرمایه گذاری برای کشور بوده و نباید اجازه دهیم که مردم به دلیل آلودگی بیمار شوند و این مهم به هیچ وجه برای دولت پذیرفتنی نیست.

هوای پاک حق مردم است

آیت الله رییسی ادامه داد: هوای پاک حق مردم است و این حق باید صیانت شود و مسئولان باید در جهت احقاق حقوق مردم بیش از پیش تلاش کنند.

وی افزود: دولتمردان وظیفه دارند هوای پاک را برای مردم حفظ کنند و مسئله آلودگی ها به صورت جدی و نه بخشنامه ای انجام شود.

رییس جمهور گفت: به صورت جدی از فعالان اقتصادی می خواهم اجازه ندهند هوای این منطقه آلوده شود.

آیت الله رییسی خاطرنشان کرد: افتخار من این است که شب و روز آرام نداشته باشم و شان دولت خدمت به مردم بوده و برای این کار شب و روز و تعطیل نباید داشته باشیم.

شرکت در نشست شورای اداری استان و حضور در کنفرانس خبری از دیگر برنامه‌های رئیس جمهور در سفر به استان مرکزی است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها