کد خبر: 658363
تاریخ انتشار :

وضعیت آب و هوا امروز ۵ مرداد ۱۴۰۱ / هشدار وقوع سیل در این استان ها

کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام تداوم بارش‌های موسمی تابستانه در بسیاری از استان‌های کشور تا اوایل هفته آینده گفت: وزش باد شدید طی ۳ روز آینده در برخی استان‌های کشور منجر به گردو خاک خواهد شد.

وضعیت آب و هوا امروز ۵ مرداد ۱۴۰۱ / هشدار وقوع سیل در این استان ها
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

امین حسین نقشینه، کارشناس سازمان هواشناسی کشور درباره آخرین وضعیت آب و هوایی کشور طی امروز چهارشنبه و روز‌های آتی اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت آینده بارش‌های پراکنده در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، مناطقی از دامنه‌های جنوبی البرز، زنجان، قزوین، البرز و تهران پیش‌بینی شده که گاهی همراه با وزش باد شدید و رعدو برق است.

وی افزود: بارش‌های موسمی تابستانه در استان‌های کرمان فارس هرمزگان و سیستان و بلوچستان تداوم خواهد داشت و فردا بارش علاوه بر اردبیل و سواحل دریای خزر، در جنوب شرق و جنوب کشور به مناطقی از مرکز کشور و دامنه‌های زاگرس مرکزی هم گسترش می‎یابد.

به گفته نقشینه، روز جمعه بیشتر مناطق کشور به جز مناطق غرب و شرق ایران با بارش همراه است و روز شنبه رگبار پراکنده در نوار شمالی به ویژه در ارتفاعات البرز مرکزی رخ می‌دهد.

کارشناس سازمان هواشناسی تاکید کرد: در جنوب سیستان و بلوچستان، کرمان، شمال هرمزگان، فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری و جنوب خوزستان بارش‌ها با شدت کمتری تداوم دارد.

وی ادامه داد: روز یکشنبه رگبار پراکنده در سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز مرکزی، هرمزگان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری رخ می‌دهد و در ۳ روز آینده در شمال شرق و شرق و برخی نقاط استان سمنان، تهران، البرز، قم، قزوین، مرکزی و شمال اصفهان وزش باد شدید خواهیم داشت که می‌تواند موجب گرد و خاک هم شود.

نقشینه با بیان اینکه از روز جمعه وزش باد در شمال شرق و شرق کشور افزایش می‌یابد، افزود: دریای عمان، تنگه هرمز و خلیج فارس تا روز جمعه مواج و متلاطم است و پنجشنبه و جمعه هم دریای خزر مواج پیش بینی می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی خاطر نشان کرد: آسمان تهران امروز صاف بوده، اما از بعد از ظهر نیمه ابری خواهد شد و گاهی وزش باد می‌تواند موجب گردو خاک در تهران شود.

وی افزود: فردا تهران بعد از ظهر نیمه ابری خواهد بود و گاهی رگبار برای روز‌های پنجشنبه و جمعه پیش‌بینی می‌شود.

نقشینه با اشاره به کاهش دمای هوای تهران از روز جمعه گفت: بیشینه دمای تهران امروز به ۳۸ درجه، فردا ۳۷ درجه و جمعه و شنبه به ۳۴ درجه خواهد رسید و کمینه دمای تهران در مهرآباد به ۲۷ درجه و در شمیرانات به ۲۵ درجه می‌رسد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها