کد خبر: 658481
تاریخ انتشار :

قطار تهران - کربلا راه اندازی می‌شود

مسافران تا زمان راه اندازی قطار تهران-کربلا می‌توانند این مسیر را به صورت ترکیبی ریلی و جاده‌ای طی کنند.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سیدمیعاد صالحی در ارتباط تصویری با بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما درباره تفاهم ایران و عراق در این زمینه افزود: با توجه به این تفاهم، قطار از تهران به سمت شلمچه طی مسیر خواهد کرد و از شلمچه حدود ۳۲ کیلومتر، مسافران و زائران با اتوبوس تا ایستگاه راه آهن بصره جا به جا می‌شوند و از بصره حدود ۹ ساعت با قطار تا ایستگاه کربلا طی مسیر خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه ۳۲ کیلومتر از مسیر تهران تا کربلا به ریل متصل نیست، ادامه داد: تلاش داریم با تفاهم با طرف عراقی، این مسیر ریلی را احداث کنیم، اما تا قبل از ساخت این مسیر و پل اروند رود و همچنین مین روبی که ۱۶ کیلومتر باید انجام شود، ان شاء الله بتوانیم مسیر ریلی را به شکل ترکیبی داشته باشیم و زائران بتوانند به صحن و سرای حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) برسند.

صالحی افزود: تفاهم خوبی برای تسهیل عبور و مرور زائران و کاهش هزینه‌ها داشتیم و تلاش می‌کنیم که حداکثر تخفیفات صورت بگیرد به گونه‌ای که این مسیر، امن، جذاب و با رفاه بالا و همچنین با قیمت پایین باشد که دهک‌های مختلف جامعه ما بتوانند حرم حضرت اباعبدالله الحسین (ع) را زیارت کنند.

مدیرعامل راه آهن گفت: بر اساس تفاهمنامه امیدواریم در بازه زمانی سه ماهه، هر هفته یک قطار از تهران به سمت کربلا و همچنین بازگشت داشته باشیم و در این مدت ببینیم چگونه می‌توانیم این تردد را افزایش دهیم.

صالحی با اشاره به اینکه بخش‌هایی از این مسیر برای افزایش سرعت سیر به بهسازی نیاز دارد، افزود: با توجه به هماهنگی با مرزبانی و ستاد کل نیروهای مسلح، امیدواریم مدت زمان بررسی پاسپورت برای عبور زائران از شلمچه و بازگشت آن‌ها تسهیل شود. | منبع: صدا و سیما

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها