کد خبر: 658635
تاریخ انتشار :

ایمانی: رئیسی می‌خواست متفاوت از روحانی تحریم را حل کند

تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: تصور نمی کنم خیلی تغییر جدی در مواضع آقای رئیسی درباره تحریم ها به وجود آمده باشد.

ایمانی: رئیسی می‌خواست متفاوت از روحانی تحریم را حل کند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سایت فردا نوشت: سیدابراهیم رئیسی سال گذشته در جریان رقابت های انتخابات ریاست جمهوری وعده کرد که دولت او معیشت مردم ایران را در قالب خنثی‌سازی تحریم ها و لغو تحریم‌ها بهبود می‌بخشد اما پس از یکسال ریاست جمهوری می‌گوید «مردم رسماً اعلام می‌کنند می توان با مقاومت، تحریم را بی اثر کرد. وظیفه داریم به خواست مردم، ایستادگی مقابل نظام سلطه را در دستور کار قرار دهیم.» حال این سئوال پیش می آید که آیا رئیس جمهور درباره نحوه حل تحریم‌ها تغییر موضع داده است؟

ناصر ایمانی در گفتگو با خبرنگار فردا درباره تغییر احتمالی نگاه رئیس‌جمهور نسبت به راهکار حل تحریم‌ها گفت: رئیس‌جمهور قانونا رئیس همه مردم است و وقتی صحبتی می کند باید بنا بر این باشد که به عنوان نماینده مردم سخن می گوید.

وی افزود: آقای رئیسی که سال گذشته آن صحبت ها را در آستانه انتخابات و پس از آن بیان کرد بنا بر این داشت که با راهکارهای دیپلماتیک متفاوت از دولت آقای روحانی بتواند مسئله تحریم های ناجوانمردانه را حل کند و تا الان هم در این خصوص اقداماتی را که به نظرشان می رسید، انجام دادند؛ منتها وقتی مشاهده می کند که عملا آمریکایی‌ها به وعده هایشان وفادار نیستند چه باید بکند و چه باید بگوید.

این تحلیلگر مسائل سیاسی یادآور شد: اگر این دولت مواضع آمریکایی ها را در مذاکرات بپذیرد به نقطه اول یعنی تسلیم شدن بر می گردیم که این مسئله را کشور بعد از این همه سال مقاومت نخواست بپذیرد و حتی مردم هم آن را نمی خواهند. اگر هم دولت مواضع آمریکایی ها را نپذیرد خوب باید از این نوع ادبیات استفاده کند که «چاره ای نداریم جز اینکه مقابل خواست آمریکایی ها مقاومت کنیم».

وی افزود: امروز همه ناظران بی طرف و حتی اروپا بر این باور هستند که آمریکا در موضوع مذاکرات کارشکنی می کند اما در مقابل ایران تعهداتش را انجام می دهد. در مجموع مسائل دیگر را کنار بگذاریم، تصور نمی کنم خیلی تغییر جدی در مواضع آقای رئیسی درباره تحریم ها به وجود آمده باشد.

ایمانی مواضع سیدابراهیم رئیسی در موضوع تحریم ها را منطقی خواند و اظهار کرد: چاره ای جز صحبت با این ادبیات نیست، ضمن آنکه به هر حال شنونده این سخنان رئیس جمهور تنها مردم ایران نیستند. طرف خارجی نیز باید از زبان رئیس جمهور ایران بشنوند که اگر قرار است آنها در مواضع ناحق خودشان بیایستند، ایران چاره ای جز مقاومت ندارد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها