کد خبر: 658832
تاریخ انتشار :

جزئیات نهایی جلسه کمیسیون اصل نود با امیرعبداللهیان درباره مذاکرات

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس با اشاره به جلسه کمیسیون با وزیر خارجه گفت: تا پیش از آنکه متن مذاکرات ایران با ۱+۴ نهایی شود، باید مجلس نسبت به انتفاع کشورمان و همچنین سیاست قطعی کشور در گرفتن تضمین واقعی و راستی آزمایی تعهدات کشورهای طرف مذاکره و همچنین آمریکایی‌ها به خصوص در موضوعات نفتی و بانکی مطمئن شود و تا پیش از این موضوع نباید نتیجه‌گیری درخصوص مذاکرات داشته باشیم.

جزئیات نهایی جلسه کمیسیون اصل نود با امیرعبداللهیان درباره مذاکرات
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

علی خضریان در گفت و گو با ایسنا در توضیح جلسه کمیسیون اصل نود گفت: با توجه به شکایتی که در ارتباط با نحوه اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها در کمیسیون مطرح شده بود، عصر روز گذشته آقای امیرعبداللهیان وزیر خارجه به کمیسیون دعوت شدند و پس از طرح موضوع، ایشان نسبت به اقدامات وزارت امور خارجه در مورد روند مذاکرات و پیش نویس و همچنین مطالبی که تبادل می‌شود، توضیحاتی ارائه کرد.

وی افزود: در این موضوع سوالات جدی و فنی در کمیته سیاسی، نظامی و امنیتی کمیسیون اصل نود مطرح و پاسخ‌هایی نیز از سوی وزیر امور خارجه ارائه شد، همچنین قبلا پاسخ‌هایی از طرف وزارت خارجه به کمیسیون درباره برخی شبهات مطروحه ارسال شده بود که آن پاسخ‌ها نیز مرور شد و اشکالات محتوایی آنها با وزیر مطرح شد. با توجه به اینکه تعدادی از اشکالات وارد دانسته شد، قرار شد وزیر خارجه در یک فرصت زمانی کوتاه نسبت به نحوه تهیه گزارش و ارائه آن به نمایندگان ورود و اشکالات آن را اصلاح کند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس تاکید کرد: از آنجایی که این پرونده با منافع ملی کشور ارتباط دارد، لازم است مسائل با جدیت دنبال شده و مراقبت شود تا مسائل براساس مصالح کشور پیش رود لذا قرار بر این شد با یک تعامل مشترک بین وزارت امور خارجه و کمیسیون اصل ۹۰ موضوعات در یک کارگروه مشترک پیگیری شود.

خضریان خاطرنشان کرد: قطعا تا پیش از آنکه متن مذاکرات ایران با ۱+۴ نهایی شود، باید مجلس نسبت به انتفاع کشورمان و همچنین سیاست قطعی کشور در گرفتن تضمین واقعی و راستی آزمایی تعهدات کشورهای طرف مذاکره و همچنین آمریکایی‌ها به خصوص در موضوعات نفتی و بانکی مطمئن شود و تا پیش از این موضوع نباید نتیجه‌گیری درخصوص مذاکرات داشته باشیم.

منبع: ایسنا

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها