کد خبر: 658836
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/ گفت‌وگوی «نامه‌نیوز» با داریوش قنبری

اصلاح‌طلبان آرزو دارند که دولت بتواند مشکلات را رفع کند

داریوش قنبری گفت: اصلاح‌طلبان گرچه حامی آقای رئیسی نبودند اما امروز آرزویشان توفیق دولت در حل مشکلات است زیرا همه می‌دانیم رفع مشکلات از سوی دولت در گرو تأمین منافع ملی است.

اصلاح‌طلبان آرزو دارند که دولت بتواند مشکلات را رفع کند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه‌نیوز: یک سال از عمر دولت رئیسی گذشت و حالا می‌شود قضاوتی نسبی درباره عملکرد دولت سید ابراهیم رئیسی ارائه داد.

داریوش قنبری، فعال و تحلیلگر مسائل سیاسی، درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «باتوجه به تداوم وضعیت تحریم‌ها دست دولت در حل مسائل و مشکلات بسته شده است و خب تحریم‌های موجود در این دولت به وجود نیامد و از دولت پیش شروع شد. در چنین شرایطی هم نمی‌توان انتظار معجزه از سوی دولت داشت. اشتباه دولتمردان هم در این بود که تصور می‌کردند بدون رفع تحریم‌ها می‌توانند مشکلات را حل کنند و صراحتا اعلام می‌کردند مشکلات اقتصادی به تحریم‌ها ارتباطی ندارد اما دیدیم که ارتباط داشت و امروز معلوم است تا زمانی که تحریم‌ها رفع نشود، مشکلات اقتصادی هم به قوت خود باقی است. به هر حال در بحث مدیریتی به دلیل وجود تحریم‌ها امکانات لازم برای رفع مشکلات در اختیار مدیران نیست و پر واضح است مدیر، بدون وجود امکانات کار زیادی نمی‌تواند انجام دهد».

او ادامه داد: «البته این را بگویم که مقداری وضعیت منابع نسبت به سال گذشته بهتر شده است و با وقع جنگ اوکراین و تحریم نفتی غربی‌ها علیه روسیه، فضای تنفسی برای ایران ایجاد شده است و ایران می‌تواند نفت خود را بفروشد. البته قیمت نفت هم افزایش یافته است و این موضوع به عنوان یک نقطه مثبت در نظر گرفته می‌شود؛ هرچند تحولی اساسی نیست».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «اکنون هنوز هم ما نمی‌توانیم با ارزهای معتبر دنیا مانند دلار و یورو معامله کنیم و گرچه با ارزهای ملی معامله می‌شود اما این ارزها مشکلاتی دارند و شبیه به معامله پایاپای هستند و تا زمانی که ما در تحریم قرار داریم، مشکلات اینچنینی حل نمی‌شوند».

او درباره رویکرد اصلاح‌طلبان نسبت به دولت اظهار کرد: «ما امیدواریم دولت آقای رئیسی موفق شود. واقعیت این است که اصلاح‌طلبان گرچه حامی آقای رئیسی نبودند اما امروز آرزویشان توفیق دولت در حل مشکلات است زیرا همه می‌دانیم رفع مشکلات از سوی دولت در گرو تأمین منافع ملی است».

قنبری در پایان گفت: «دولت باید در ادامه مسیر به بحث‌های کارشناسی توجه بیشتری داشته باشد و از هرگونه حرکت پوپولیستی دوری کند تا در این صورت امید داشته باشیم که سه سال آینده وضعیت بهتری را شاهد باشیم».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها