کد خبر: 659151
تاریخ انتشار :

اعزام ناوشکن‌های جوشن و پیکان به جام دریا ۲۰۲۲

ایسنا/ معاون تربیت و آموزش نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه همدلی رمز پیروزی است، گفت: ایران یک کشور دارای موقعیت و شرایط خاص در دنیا بوده و پرچم استقلال را بالا برده است.

اعزام ناوشکن‌های جوشن و پیکان به جام دریا ۲۰۲۲
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

امیر دریادار دوم فرامرز نصری در آیین بدرقه ناوگروه اعزامی به مسابقات جام دریا آذربایجان ۲۰۲۲ از منطقه چهارم دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بندرانزلی اظهار کرد: سال گذشته نیروی دریایی ارتش ایران در مسابقات جام دریا مقام قهرمانی را کسب کرد و هم اکنون نیز میزبان یک مسابقه با حضور تیم‌های خارجی در چابهار هستیم.

وی با اشاره به اینکه هدف از این برنامه این است که در کنار دیپلماسی، تقویت قدرت دفاعی را داشته باشیم، افزود: با توجه به معاهدات و پیمان‌هایی که با کشورهای دوست داریم این رقابت‌ها از سال ۲۰۱۵ در روسیه شروع شده و ما از سال ۲۰۱۶ وارد این عرصه شدیم و نیروی دریایی از این سال تا کنون در غواصی با قدرت ظاهر شدند و توانستیم که پرچم جمهوری اسلامی را بالا نگه داریم.

امیر دریادار دوم نصری با تاکید بر اینکه حضور در این رقابت‌ها برای ما منافع متعددی دارد، گفت: تقویت دیپلماسی و افزایش ارتباطات همچنین ارتقای توان رزمی از جمله این منافع است؛ همچنین این‌ مسابقات آمادگی رزمی را بالا می‌برد و در تلاشیم اینگونه مسابقات در داخل کشور و بین مناطق برگزار شود.

معاون تربیت و آموزش نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: حضور در این مسابقات نشان دهنده اقتدار جمهوری اسلامی است و به اهتزاز درآوردن پرچم مقدس ایران در کشورهای میهمان و حتی در میزبانی از این رقابت‌ها، مهمترین هدف ماست، زیرا ما قسم به این پرچم یاد کرده ایم و در طول تاریخ خون های زیادی برای بالاماندن این پرچم ریخته شده است.

وی با بیان اینکه رعایت مسائل انضباطی در عرصه مسابقات بسیار اهمیت دارد، افزود: ایران یک کشور دارای موقعیت و شرایط خاص در دنیا است و پرچم استقلال را بالا برده و حساسیت تمام کشورها نسبت با کشور ما زیاد است؛ حتی در وضعیت ظاهری هم باید توجه ویژه داشته باشیم.

امیر دریادار دوم نصری با توصیه به همدلی و همکاری و تعامل به شرکت‌کنندگان در این دور از رقابت‌ها، تاکید کرد: رمز پیروزی ما همدلی است و کوچکترین ضعف در ارتباطات نقطه آغاژ شکست از همانجا شکل می گیرد.

امروز دو ناو موشک انداز جوشن و پیکان جهت حضور در پنجمین دوره مسابقات جام دریا به میزبانی باکو در آذربایجان اعزام شدند.

این مسابقات هر ساله با هدف افزایش مهارت دریانوردان به میزبانی یک کشور برگزار می‌شود و شامل شش مرحله تیراندازی سطحی و هوایی، تیراندازی به ماکت مین و مهار بویه در دریا و دو مرحله بقا در دریا و کنترل صدمات است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها