کد خبر: 659270
تاریخ انتشار :

اتفاق مهم آخر هفته ای برای بازنشستگان | واریز اضافه افزایش حقوق بازنشستگان

​رییس کانون بازنشستگی استان تهران گفت: ما نمی‌دانیم چه اتفاقی می‌افتد، ولی انتظار ما از هیات امنا، مصوبه‌ای بوده که خودشان قبلا تایید کردند و برای دولت فرستادند. دیر و زود است، اما سوخت و سوز نیست.

اتفاق مهم آخر هفته ای برای بازنشستگان | واریز اضافه افزایش حقوق بازنشستگان
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

حقوق بازنشستگان همواره از تبصره‌های پرچالش در جریان بررسی لوایح بودجه بوده است.حقوق بازنشستگان برای سال 1401 ، با افزایش 10 درصدی 5 میلیون تومان تعیین شده است. بازنشستگان جدیدا خواستار رسیدگی بشتر به مسئله افزایش حقوق در لایحه بودجه هستند و برای همسان سازی حقوق بازنشستگان در چند ماه اخیر دست به اعتراض های متعددی زده اند.حال با افزایش حقوق بحث دریافت مالیات از حقوق بازنشستگان بر سر زبان ها افتاده است.در ادامه آخرین خبر از حقوق بازنشستگان را میخوانید.

رییس کانون بازنشستگی استان تهران گفت: هیات امنای سازمان تامین اجتماعی باید روی مصوبه قبلی خود پافشاری کند؛ غیر از این باشد، در جامعه این برداشت می‌شود که هر تصمیمی که آقایان می‌گیرند، ممکن است غلط از آب در بیاید.

به نقل از خبرآنلاین،علی دهقان‌کیا اظهار داشت: با توجه به این‌که دستور سه باره رییس‌جمهور پشت داستان حقوق بازنشستگان است، در نهایت تصمیم گرفته شد که موضوع به وزرای هیات امنای سازمان تامین سپرده شود.

وی عنوان کرد: هیات امنا هم قبلا یک پیشنهادی داشتند و انتظار ما از هیات امنا این است که آنچه که خودشان قبلا با توجه به منابع و مصارف پیشنهاد دادند، تایید کنند.

وی تاکید کرد: اگر اتفاقی غیر از این بیفتد، به این مفهوم است که اشتباه کردند؛ حالا این‌که تصمیم اول اشتباه بوده یا تصمیم امروزشان، خود موضوعی است. بر همین اساس، انتظار ما این است که همان مصوبه قبلی، یعنی افزایش ۳۸ درصدی حقوق به اضافه ۵۱۵ هزار تومان تایید شود.

رییس کانون بازنشستگی استان تهران تصریح کرد: ما نمی‌دانیم چه اتفاقی می‌افتد، ولی انتظار ما از هیات امنا، مصوبه‌ای بوده که خودشان قبلا تایید کردند و برای دولت فرستادند. دیر و زود است، اما سوخت و سوز نیست.

دهقان‌کیا در رابطه با اظهارات دولتی‌ها در رابطه با این‌که کارکارشناسی روی حقوق بازنشستگان صورت می‌گیرد، گفت: بحث‌های کارشناسی دیگر از دست دولت خارج شد و دیگر دولت مسوولیت را به وزرای هیات امنای سازمان تامین اجتماعی سپرده است؛ به ویژه وزیر اقتصاد و سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی. اگر تصمیم نهایی از سوی آنها گرفته شود، به طور قطع دولت مخالفتی نخواهد کرد.

دهقان‌کیا افزود: هیات امنای سازمان تامین اجتماعی باید روی مصوبه قبلی خود پافشاری کند؛ غیر از این باشد، در جامعه این برداشت می‌شود که هر تصمیمی که آقایان می‌گیرند، ممکن است غلط از آب در بیاید.

 در تاریخ بیست و دوم فروردین ماه امسال علی اصغر بیات رییس کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی در ارتباط با میزان افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی از افزایش حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

بنا با دستور رییس جمهور، افزایش سنواتی مستمری سایر سطوح بازنشستگان تأمین اجتماعی در وزارت رفاه بررسی خواهد شد و در صورت موافقت حقوق این سطوح ۳۸ درصد در سال جاری افزایش پیدا می‌کند.

وی در این باره اعلام کرد: بر این اساس علاوه بر افزایش ۵۷.۴ درصد حداقل‌بگیران، سایر سطوح ۳۸ درصد به‌علاوه ۵۱۵ هزار تومان به حقوق بازنشستگان اضافه خواهد شد.

در حالی قرار بود افزایش افزایش سنواتی مستمری سایر سطوح بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی در سال ۱۴۰۱ ، ۳۸ درصد به‌علاوه ۵۱۵ هزار تومان در نظر گرفته شود که در ادامه این افزایش از سوی دولت رد شد.بر همین اساس افزایش سنواتی مستمری سایر سطوح بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی در هفته‌های اخیر چالش بین دولت، مجلس و کانون‌های بازنشستگی بوده است.

در همین ارتباط  آیت‌الله رییسی، رییس جمهور در خصوص بررسی افزایش سنواتی مستمری سایر سطوح  بازنشستگان به معاون اول خود دستور داد.

در این رابطه علی بهادر جهرمی، سخنگوی دولت در صفحه شخصی خود نوشت: در پی درخواست‌های گروه‌هایی از بازنشستگان درخصوص وضعیت دریافتی خود در سال جاری، رییس‌جمهور به معاون اول دستور داد موضوع را با حضور نمایندگان بازنشستگان و سازمان تامین اجتماعی بررسی و پیشنهادات حمایتی خود را ارائه کنند.

همچنین علی دهقان‌کیا رییس کانون بازنشستگی استان تهران درباره آخرین تصمیمات اخذ شده درخصوص افزایش حقوق بازنشستگان (سایر سطوح) گفت: تصمیم‌گیری در خصوص این مسئله از سوی دولت به وزرای عضو هیئت امنای سازمان تامین اجتماعی واگذار شده است. در هیئت امنای سازمان تامین اجتماعی نمایندگانی از ۳ گروه کارگری، کارفرمایی و دولت حضور دارند که نظر دو گروه درخصوص افزایش ۳۸ درصدی بازنشستگان سایر سطوح مثبت است و امیدواریم نظر نمایندگان دولت در هیئت امنای تامین اجتماعی نیز مثبت باشد.

رییس کانون بازنشستگی استان تهران تصریح کرد: در ارتباط با افزایش حقوق بازنشستگان سایر سطوح و افزایش ۳۸ درصدی برای این گروه از جامعه، آیت‌الله رییسی رییس جمهور ۳ بار به معاون اول خود دستور داده است که با توجه به مشکلاتی که بازنشستگان دارند در این زمینه ورود جدی را داشته باشد، اما پس از گذشت چند ماه هنوز نتیجه‌ای حاصل نشده است و در ادامه سیاست مجلس شورای اسلامی نامه لغو مصوبه دولت مبنی بر افزایش ۱۰ درصدی حقوق بازنشستگان سایر سطوح را صادر کرد و بر همین اساس به دولت یک هفته مهلت داده شده است تا نسبت به تعیین تکلیف حقوق بازنشستگان سایر سطوح اقدام کند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها