کد خبر: 659347
تاریخ انتشار :

سیر تا پیاز جام جهانی ۲۰۲۶/ کدام کشور میزبانی جام جهانی ۲۰۲۶ است؟

یکی از تغییرات جدید در جام جهانی ۲۰۲۶ را، افزایش تعداد تیم‌های حاضر در آن می‌گویند. باید گفت که فوتبال و به طور کلی مسابقات جام‌جهانی از دسته تفریحات پرطرفدار و با علاقه‌مندی بالا محسوب می‌شود. از این رو انتقادات بسیاری به این طرح و برنامه جدید وارد خواهد شد. در ادامه سعی داریم اطلاعات بیشتری در خصوص این تغیرات و کشور‌های حاضر و تیم‌های شرکت کننده بیان کنیم.

سیر تا پیاز جام جهانی ۲۰۲۶/ کدام کشور میزبانی جام جهانی ۲۰۲۶ است؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

تقریبا 4 سال تا جام‌جهانی سال ۲۰۲۶ زمان باقی مانده است. طبیعتاً در طول این 4 سال اتفاقات بسیاری در حوزه‌های سیاست، فوتبال و... رخ خواهد داد. نکته جالب توجه این بوده که از اکنون روند و شیوه برگزاری مسابقات تعین و بیان شده‌اند. یکی از تغییرات جدید در جام جهانی ۲۰۲۶ را، افزایش تعداد تیم‌های حاضر در آن می‌گویند. باید گفت که فوتبال و به طور کلی مسابقات جام‌جهانی از دسته تفریحات پرطرفدار و با علاقه‌مندی بالا محسوب می‌شود. از این رو انتقادات بسیاری به این طرح و برنامه جدید وارد خواهد شد. در ادامه سعی داریم اطلاعات بیشتری در خصوص این تغیرات و کشور‌های حاضر و تیم‌های شرکت کننده بیان کنیم‌.

تعداد کشور‌های میزبان در جام جهانی ۲۰۲۶

با توجه به اعلام رسمی فیفا، جام‌جهانی ۲۰۲۶، بیست و سومین دوره از مسابقات جام‌جهانی است. این دوره از مسابقات در شهر‌های ۳ کشور آمریکا، کانادا و مکزیک برگزار خواهد شد‌. این جام‌جهانی اولین دوره از مسابقات جهانی به شمار می‌آید که ۳ کشور میزبانی آن را بر عهده دارند. پیش از این تنها در سال‌ ۲۰۰۲ دو کشور ژاپن و کره‌ جنوبی میزبانی مسابقات را برعهده داشته‌اند. گفته می‌شود که شهر‌های کشور کانادا، تورنتو و ونکور هستند. در کشور آمریکا شهر‌های نیویورک، دالاس، کاناس سیتی، هیوستون، آتلانتا، لس آنجلس، فیلادلفیا، بوستون، سن فرانسیسکو، سیائل و میامی میزبان این مسابقات خواهند بود.

باید ذکر شود که در کشور مکزیک نیز شهر‌های مکزیکوسیتی، مونتری و گوادالاخارا برگزارکننده مسابقات جام‌جهانی 2026 هستند. به بیان کلی ۱۶ شهر میزبانی این جام جهانی را بر عهده خواهند داشت. گفته‌ها حاکی از آن بوده که میزبان اصلی مسابقات جام‌جهانی سال ۲۰۲۶ کشور آمریکا است. میزبانی کشور‌ها در جام‌‌جهانی نقش مهمی در صعود تیم ملی همان کشور با توجه به تماشاگران آن‌ها ایفا می‌کند.

تعداد تیم‌ های حاضر در جام جهانی ۲۰۲۶

جام جهانی سال ۲۰۲۶ با حضور ۴۸ تیم برگزار خواهد شد. در واقع تعداد تیم‌های حاضر از ۳۲ تیم به ۴۸ تیم افزایش یافت. افزایش تعداد تیم‌های حاضر در جام‌جهانی انتقادات بسیاری را همراه داشته است. شاید نحوه برگزاری و تعداد مسابقات این تیم‌ها با توجه به تغییرات پیش آمده یکی از سوال‌های علاقه‌مندان باشد. میشل پلاتینی رئیس یوفا در سال ۲۰۲۳، در آن زمان پیشنهاد داد که تعداد تیم‌های حاضر در جام‌جهانی به ۴۰ تیم افزایش یابد. در سال ۲۰۱۶ جیوانی اینفانتینو این کار را عملی کرد و بنا بر این شد که جام‌جهانی با ۴۸ تیم در ۱۶ گروه ۳ تیمی برگزار شود.

نحوه برگزاری مسابقات جام‌جهانی با این تعداد تیم به این صورت بوده که از گروه‌های ۳ تیمی، دو تیم اول به مرحله بعدی راه پیدا خواهند کرد. تعداد بازی‌ها در گذشته ۶۴ بازی بوده و حال آن ‌که این عدد به ۸۰ رسیده است. برای تیم‌هایی که به مرحله نهایی راه می‌یابند تعداد بازی فرقی نخواهد کرد و همان ۷ بازی را انجام می‌دهند.

افزایش شدید سهمیه ‌های کنفدراسیون ‌ها

می‌توان گفت در جام جهانی سال ۲۰۲۶ صعود تیم ملی کشورمان بسیار ساده است زیرا سهمیه آسیا از ۵/۴ به ۵/۸ افزایش خواهد یافت. هپچنین کنفدراسیون قاره اقیانوسیه که پیش از این هیچ نماینده‌ای نداشت، در جام‌جهانی باید نماینده‌ای داشته باشد. در آمریکای جنوبی نیز تغیراتی به وجود آمده، به این صورت که قرار بر این شد که از ۱۰ تیم، ۵/۶ تیم به جام‌جهانی صعود کنند. این امر سبب می‌شود که تیم‌ها برای صعود نهایت توان خود را به کار گیرند و همچنین رقابت هیجان‌انگیزی مانند سال‌های گذشته به وجود نیاید.

البته باید ذکر شود که دست اروپا در این سهمیه‌ها خالی مانده است و از اروپا تنها ۳ تیم بیشتر می‌توانند به جام جهانی راه یابند. این امر رسیدن تیم‌های کشور‌های اروپایی به جام‌جهانی را بسیار سخت کرده و مسیر آن‌ها را بسیار دشوار ساخته است.

سخن پایانی

از آنجایی که فوتبالیست‌ها و علاقه‌مندان به فوتبال قشر وسیعی از جامعه را تشکیل می‌دهند، پرداختن به موضوعات مربوط به این ورزش بسیار حائز اهمیت است‌‌. مسابقات جام‌جهانی‌ هر ۴ سال یک ‌بار در نقطه‌ای از جهان برگزار خواهد شد. این مسابقات هواداران بسیاری دارند. برخی از کارشناسان این حوزه بر این باورند که در جام‌جهانی ۲۰۲۶ ایراد‌ها و نقص‌هایی وجود داشته که انتقادات آن‌ها را برانگیخت. نکته جالب در خصوص این دوره از مسابقات که آن ‌را یکی از ایرادات نامیده‌اند، افزایش تعداد تیم‌های حاضر و همچنین میزبانان جام‌جهانی 2026 گفته شد. در خصوص افزایش تعداد این تیم‌ها و تقسیم و افزایش سهمیه کنفدراسیون‌ها نظرات متفاوتی وجود دارد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها