کد خبر: 659596
تاریخ انتشار :

ترقی مطرح کرد: پشت‌پرده توهمات آمریکایی

حمیدرضا ترقی گفت: همان‌طور که وزارت خارجه هم گفته این سخنان صرفا ناشی از توهمات آمریکایی‌هاست تا تقصیراتشان را پوشش دهند.

ترقی مطرح کرد: پشت‌پرده توهمات آمریکایی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سایت فردا نوشت: تحرکات آمریکا علیه ایران روزبه‌روز بیشتر می‌شود و حالا در طرح تازه این کشور علیه ایران ادعایی عجیب مطرح شده است که ایران می‌خواسته بولتون را ترور کند؛ ادعایی که به صراحت از سوی مقامات ایران تکذیب شد. اما هدف آمریکا از چنین فضاسازی‌هایی چیست؟

حمیدرضا ترقی، فعال و تحلیلگر سیاسی، درباره این موضوع به «فردا» گفت: «آمریکا نمی‌خواهد هیچ امتیازی به ایران بدهد و نمی‌خواهند نتیجه مذاکرات هرچه باشد، باعث تأمین منافع اقتصادی ایران شود؛ به همین دلیل می‌کوشد با عوام‌فریبی طوری جلوه دهد که ایران مقصر است تا کسی متوجه عجز آمریکا در برابر خواسته‌های به حق ایران نشود. اتفاقا آمریکا بیش از هرکشوری نیاز دارد مذاکرات به نتیجه برسد اما می‌خواهد با مقصرجلوه‌دادن ایران و طرح موضوعات واهی مانند اینکه ایران خواسته‌هایی فرابرجامی دارد یا آنکه در دنیا و به خصوص آمریکا تنش‌آفرینی می‌کند، ایران را در موضع ضعف قرار دهد تا به خواسته‌هایشان تن دهیم که آخرین چنین بازی‌هایی ادعای خنده‌دار طرح ترور بولتون از سوی ایران است».

او ادامه داد: «ایران این ادعا را به طور صریح رد کرده است و همان‌طور که وزارت خارجه هم گفته این سخنان صرفا ناشی از توهمات آمریکایی‌هاست تاتقصیراتشان را پوشش دهند».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «آمریکایی‌ها طرح ایران‌هراسی را ادامه می‌دهند و می‌خواهند افکار عمومی را متوجه طرح‌ خود کنند تا در نهایت بگویند سپاه قدس که شاخه برون‌مرزی سپاه پاسداران است، مثلا چنین عملیات‌هایی انجام می‌دهد تا در رهگذر این ادعاهای واهی عدم رفع تحریم سپاه قدس را توجیه کنند؛ در صورتی که سپاه قدرس هیچ ربطی به این مسائل ندارد و هیچ سندی مبنی بر دخالت این نهاد درآمریکا وجود ندارد».

ترقی در پایان گفت: «آنچه مسلم است این است که تجربه چهل‌ساله اخیر نشان داده است آمریکایی‌ها هیچ وقت صادق نبوده‌اند و هیچ وقت به تعهداتشان پایبند نبوده‌اند. ببینید که ناتو به رهبری آمریکا متعهد بوده است که به مرزهای روسیه نزدیک نشود اما شد و همین جنگی که میان روسیه و اوکراین وجود دارد ناشی از فتنه‌آفرینی‌ها و بدعهدی‌های آمریکایی‌ها و هم‌پیمان‌های آن است. آمریکا حتی به نتیجه برد-برد میان خود و طرف مقابل هم راضی نیست و صرفا به نتیجه برد-باخت به نفع خود راضی است. ما هم باید بدانیم که اگر توافقی امضا شود، هیچ تضمینی نیست که دولت بعد زیربار آن برود و دوباره از برجام خارج شود. ما باید بدانیم که اگر هم توافقی امضا شود، ممکن است یک‌ساله باشد؛ البته بد هم نیست و یک‌سال هم تحریم‌ها رفع شود خوب است اما باید سیاست کلان ما خنثی‌سازی تحریم‌ها باشد».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها