کد خبر: 659678
تاریخ انتشار :

سرانجام نفت های توقیف شده ایران در یونان

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از آغاز عملیات بازگرداندن نفت توقیف شده کشتی لانا تحت پرچم جمهوری اسلامی ایران در یونان از شب گذشته خبر داد.

سرانجام نفت های توقیف شده ایران در یونان
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

علی اکبر صفایی گفت:  کشتی لانا تحت پرچم جمهوری اسلامی ایران نفت متعلق به یک شرکت خصوصی جمهوری اسلامی ایران بود،  این کشتی که دچار نقص فنی شده بود در سواحل یونان متوقف و بار آن به درخواست دادگاه آمریکایی، توسط دولت یونان توقیف شد.

به گفته مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی  پس از انجام اقدامات لازم توسط جمهوری اسلامی ایران و پیگیری‌های مجدانه صورت گرفته توسط تمام ارگان‌های مرتبط کشور، دادگاه یونانی نسبت به صدور حکم، جهت بازگرداندن نفت به مالک ایرانی، اقدام انجام شد.

 پس از انجام اقدامات فنی صورت گرفته در مورد کشتی لانا و انجام تعمیرات مربوطه از شب گذشته عملیات بازگرداندن بخشی از بار کشتی آغاز شد و بازگرداندن این بخش از بار کشتی که به تانکری در اجاره امریکایی ها منتقل شده بود، آغاز شده است.

دولت یونان ۲۵ ماه مه امسال  به درخواست یک دادگاه آمریکایی، محموله نفتکش لانا را توقیف کرد و تانکر مذکور را که به دلیل نقص فنی به سواحل یونان منتقل شده بود، متوقف کرد؛ دولت یونان اذعان کرد که این محموله نفتی را به درخواست وزارت دارایی آمریکا توقیف کرده است‌.  | منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها