کد خبر: 659991
تاریخ انتشار :

مطهری: برجام را وسیله رقابت سیاسی نکنیم؛ به داد مردم برسیم

علی مطهری با اشاره به مذاکرات احیای برجام، گفت: ان شاء الله برجام هم به نتیجه برسد و دوباره با برجام بازی نکنیم و برجام را وسیله ای برای رقابت های سیاسی قرار ندهیم و کاری نکنیم که زمینه خروج آمریکا از برجام فراهم شود. ان شاء الله این بار به داد مردم برسیم و بازی های قبلی را کنار بگذاریم.

مطهری: برجام را وسیله رقابت سیاسی نکنیم؛ به داد مردم برسیم
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

علی مطهری در مراسم رونمایی از کتاب خاطرات سال 1378 آیت الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به روابط آیت الله هاشمی با شهید مطهری گفت: من معتقدم بعد از شهید مطهری و آیت الله منتظری که دو شاگرد نزدیک امام بودند، تنها کسی که می توانست با امام صریح صحبت کند آقای هاشمی بود. از روش آقای هاشمی چند درس می توانیم بگیریم؛ یکی اینکه با مذاکره، مکاتبه، ملاقات و تعامل دوستانه با دنیا خیلی کارها می شود انجام داد.

نایب رئیس سابق مجلس شورای اسلامی افزود: مکاتبات آقای هاشمی رفسنجانی با صدام حسین نشان می ‌دهد روی کسی مثل او هم می‌ توان اثر گذاشت و او هم در نهایت یک انسان است هرچند از انسانیت خود بسیار دور شده باشد. ارتباطی که ایشان با عربستان سعودی برای ما ایجاد کرد و با پادشاه عربستان مذاکراتی کرد تا قبرستان بقیع هم برای زیارت باز شود، از دیگر نمونه ‌های این امر است. امروز هم می ‌توانیم این کارها را انجام بدهیم ولی دنبالش نمی رویم.

وی تأکید کرد: ایشان این راه را حفظ کرد که با حفظ احترام نظام و ولی فقیه نظرات را بیان کرد و شاید شاخص ترین اظهار نظر ایشان در خطبه 26 خرداد بود و این راه را باز کردند که اصل ولایت فقیه منافاتی با آزادی بیان ندارد. به نظرم این درست خوبی است چون عده ای فکر می کنند یک نفر باید فکر کند و بقیه عمل کنند. ولایت فقیه یعنی باب گفت و گو و آزادی بیان هیچ وقت بسته نیست. در سال های آخر ایشان به اهمیت آزادی بیان پی برده بود؛ همان طور که شهید مطهری 20 روز پس از پیروزی انقلاب گفت اگر دولت های آینده فضای اختناق ایجاد کنند انقلاب ما شکست خواهد خورد.

مطهری تأکید کرد: امروز متأسفانه درست عمل نمی کنیم و افرادی را صرف اظهار نظر بازداشت و محاکمه می کنیم؛ در حالی که سیره امیرالمؤمنین(ع) این است که تا وقتی دست به سلاح نبرده اند نباید با آنها مقابله کرد. مگر باید همه مخالفین ولایت فقیه را بازداشت کنیم؟! تا زمانی که دست به اقدامی نزده باید آزاد باشد.

مطهری در بخشی از سخنان خود با اشاره به مذاکرات احیای برجام، گفت: ان شاء الله برجام هم به نتیجه برسد و دوباره با برجام بازی نکنیم و برجام را وسیله ای برای رقابت های سیاسی قرار ندهیم و کاری نکنیم که زمینه خروج آمریکا از برجام فراهم شود. ان شاء الله این بار به داد مردم برسیم و بازی های قبلی را کنار بگذاریم.

منبع: جماران

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها