کد خبر: 660181
تاریخ انتشار :

بن‌بست سیاسی در رژیم صهیونیستی ادامه می‌یابد

نظرسنجی انجام شده توسط روزنامه صهیونیستی معاریو نشان داد که ائتلاف لیکود به رهبری بنیامین نتانیاهو ۵۹ کرسی و مخالفان وی ۵۵ کرسی را در انتخابات آتی کنست کسب می‌کنند که به معنای تداوم بن‌بست سیاسی این رژیم است.

بن‌بست سیاسی در رژیم صهیونیستی ادامه می‌یابد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

به گزارش نامه‌نیوز، نظرسنجی جدید انجام شده توسط روزنامه معاریو چاپ تل‌آویو نشان داد که هیچ کدام از قطب‌های سیاسی در رژیم صهیونیستی قادر به ایجاد یک ائتلاف قدرتمند برای تشکیل دولت نیستند و در نتیجه بن بست سیاسی در این رژیم، حتی بعد از انتخابات نوامبر ادامه خواهد داشت.

براساس این نظرسنجی، ائتلاف «یش عتید» به رهبری یائیر لاپید نخست‌وزیر موقت رژیم صهیونیستی ۵۵ کرسی و ائتلاف لیکود ۵۹ کرسی را به دست خواهد آورد.

این گزارش تصریح کرد: در صورتی که انتخابات، امروز انجام شود، حزب لیکود ۳۲ کرسی و حزب «یش عتید» ۲۵ کرسی را به دست خواهند آورد.

حزب «وحدت ملی» نیز با ۱۲ کرسی، سومین حزب پیروز از لحاظ تعداد کرسی‌ها در کنیست خواهد بود.

حزب شاس که نماینده یهودیان حریدی و سفاردی است ۱۲ کرسی و حزب «اتحاد یهودیت توراتی» که نماینده یهودیان اشکنازی و حریدی است نیز هفت کرسی را کسب خواهد کرد.

حزب راست افراطیِ «اوتزما یهودیت» (قدرت یهود) به رهبری «ایتامار بن گویر» نیز هفت کرسی و حزب «صهیونیسم مذهبی» به رهبری «بِسال‌ال اسموتریچ» نیز پنج کرسی را به دست خواهند آورد.

حزب «فهرست مشترک عربی» که به هیچ کدام از این دو ائتلاف قدرتمند در کنست نخواهد پیوست نیز انتظار می رود شش کرسی را به دست آورد.

حزب «یسرائیل بیتینیو» و حزب کارگر نیز انتظار می رود پنج کرسی را به دست آورند.

حزب «مرتز» و «فهرست متحد عربی» نیز هر کدام با چهار کرسی، کوچکترین احزاب کنست خواهند بود.

۷۳۷ فرد بالای ۱۸ سال در سرزمین های اشغالی در این نظرسنجی شرکت کردند و ۴.۲ درصد خطا برای آن پیش بینی شده است.

به گزارش ایرنا، در صورت تحقق آمار ارائه شده در نظرسنجی معاریو، به خاطر فقدان یک ائتلاف قدرتمند در کنست رژیم صهیونیستی، این رژیم مثل چهارسال گذشته کماکان دچار تزلزل و تفرقه خواهد بود. رژیم صهیونیستی در چهار سال گذشته، پنج انتخابات برگزار کرده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها