کد خبر: 660198
تاریخ انتشار :

هاآرتص: اسرائیل غیر از لفاظی‌های خالی سیاستی درباره ایران ندارد

یک رسانه صهیونیستی اعتراف کرده رژیم صهیونیستی غیر از شلوغ‌کاری و لفاظی‌های توخالی سیاستی در قبال ایران ندارد.

هاآرتص: اسرائیل غیر از لفاظی‌های خالی سیاستی درباره ایران ندارد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

یک رسانه صهیونیستی در تحلیلی اعتراف کرده تل‌آویو سیاست مشخصی در قبال ایران ندارد و تنها «لفاظی‌های توخالی» و «شلوغ‌کاری‌های زیاد» را در دستور کار قرار داده است.

هاآرتص مدعی شده که پیش‌نویس نهایی اتحادیه اروپا برای توافق هسته‌ای جدید با ایران، متنی ضعیف است. این رسانه نوشته است: «اسرائیل به دقت این سند را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده در حالی که کاخ سفید، شورای امنیت ملی [آمریکا]، وزارت خارجه آمریکا و سیا یا این سند را نخوانده و یا آن را نفهمیده‌اند.»

نگارنده در ادامه نوشته است: «نگرانی‌های اسرائیل واقعی و موجه هستند. پس چرا شبیه هجو به نظر می‌رسد؟ چون  از دورانی که گلایه‌های اسرائیل در دامنه توجه آمریکا قرار می‌گرفت عبور کرده‌ایم.»

وی در ادامه نوشته است: «اسرائیل زمانی وارد استادیوم شده که جمعیت ورزشگاه را ترک کرده‌اند، چراغ‌ها را خاموش و دوربین‌ها را جمع کرده‌اند. در واقع، اسرائیل دارد توضیحاتش را به کارکنان سالن غذاخوری و مأموران نظارت ارائه می‌دهد و هیچ اثری روی اینکه توافق حاصل خواهد شد یا نه ندارد.»

هاآرتص نوشته اسرائیل این نکته را درک کرده که آمریکا می‌تواند بدون توافق هم زندگی کند در صورتی که اسرائیل قادر به انجام چنین کاری نیست.

این رسانه نوشته که اسرائیل در لایه‌های عمیق درونی‌اش حصول توافق را به عدم توافق ترجیح می‌دهد، «چون علی‌رغم خودنمایی‌ها و شعارها، اسرائیل غیر از گلایه‌های تمام‌ناپذیر درباره توافق هیچ سیاست کلانی در قبال ایران ندارد.»

هاآرتص نوشته تمرکز آمریکا در حال حاضر روی جنگ روسیه با اوکراین است و از لحاظ راهبردی هم تمرکز آمریکا روی چین است.

منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها