کد خبر: 660513
تاریخ انتشار :

شرایط دریافت وام فوری 70 میلیونی بانک آینده | وام فوری آسان و بدون ضامن

یکی از طرح‌های تسهیلاتی بانک آینده «طراوت» نام دارد که متقاضیان وام خرید کالا امکان دریافت آن را دارند. وام ۷۰ میلیونی این طرح به دارندگان سپرده بلندمدت تعلق می‌گیرد.

شرایط دریافت وام فوری 70 میلیونی بانک آینده | وام فوری آسان و بدون ضامن
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

وام فوری  و دریافت آن یکی از معظلاتی است که متقاضیان تسهیلات بانکی با آن مواجه هستند. . وام‌ فوری معمولا در فاصله دو یا سه روز پرداخت می‌شوند و نرخ سود و شرایط بازپرداخت متفاوتی دارند. وام فوری از جمله وام هایی است که برخی بانک ها طرح هایی برای اعطای آن دارند. وام فوری میتواند وام ازدواج ،وام مسکن ، وام قرض الحسنه یا هر وام دیگری باشد. وام فوری و شرایط گرفتن آن در بانک های مختلف میتواند متفاوت باشد

یکی از طرح‌های تسهیلاتی بانک آینده «طراوت» نام دارد که متقاضیان وام خرید کالا امکان دریافت آن را دارند. وام ۷۰ میلیونی این طرح به دارندگان سپرده بلندمدت تعلق می‌گیرد.

افرادی که برای خرید کالا کمبود نقدینگی دارند و مشتری بانک آینده هستند، می‌توانند برای وام ۷۰ میلیونی این بانک درخواست دهند. ضمانت این تسهیلات مسدودی سپرده یا ضامن رسمی است. در صورتی که فرد برای دریافت وام به بانک ضامن رسمی ارائه دهد، سپرده وی مسدود نخواهد شد. در غیر این صورت سپرده فرد تا پایان پرداخت اقساط تسهیلات مسدود خواهد ماند و امکان استفاده از آن وجود ندارد. حداکثر نرخ سود این وام ۱۸ درصد و مدت زمان بازپرداخت ۳۶ ماه است.

سایر شرایط وام ۷۰ میلیونی طراوت

افرادی که این تسهیلات را دریافت می‌کنند تا مدت ۳۰ روزه امکان استفاده از آن را دارند. اولین قسط این وام یک ماه بعد از پایان مهلت ۳۰ روزه خرید دریافت خواهد شد.

با توجه به میزان وام، نرخ سود و مدت زمان بازپرداخت، مبلغ هر قسط ۲ میلیون و ۵۳۰ هزار و ۶۶۸ تومان است. کل سود وام ۲۱ میلیون و ۱۰۴ هزار و ۳۷ تومان و مجموع رقم تسهیلات و سود آن ۹۱ میلیون و ۱۶۲ هزار و ۳۷ تومان خواهد بود.

قانون بودجه ۱۴۰۱، شش بانک عامل مسکن، تجارت، صادرات، کشاورزی، توسعه تعاون و پست بانک را مکلف کرده است که تسهیلات ویژه مسکن به برخی خانواده‌های واجد شرایط اعطا کنند.

طبق بخشنامه بانک مرکزی در رابطه با تسهیلات قرض الحسنه «ودیعه یا خرید یا ساخت مسکن» خانواده‌هایی که مسکن ندارند و از ابتدای سال ۱۳۹۹ به بعد صاحب فرزند سوم یا بیشتر می‌شوند، وام ۲۰۰ میلیون تومانی تعلق می‌گیرد.

چگونه این وام را دریافت کنیم؟

برای دریافت این وام متقاضیان باید با در دست داشتن مدارک لازم به یکی از شعب بانک‌های عامل مسکن، تجارت، صادرات، کشاورزی، توسعه تعاون و پست بانک مراجعه کنند.

شرایط دریافت وام

این وام مسکن تنها به خانواده‌های فاقد مسکنی تعلق می‌گیرد که از امکانات و مساعدت‌های دولتی و تسهیلات بانک‌ها و موسسات اعتباری تاکنون استفاده نکرده باشند که این موارد توسط بانک از سامانه‌های سمات و وزارت راه و شهرسازی استعلام و مورد تایید قرار می‌گیرد.

مبلغ وام ۲۰۰ میلیون تومان، با باز‌پرداخت حداکثر ۲۰ ساله و با کارمزد حداکثر ۴ درصد به صورت سالانه در نظر گرفته شده است.

برای دریافت وام متقاضیان باید سفته و یا یک ضامن معتبر به بانک ارائه کنند.

همچنین احراز ولادت فرزند متقاضی باید با مشاهده اصل شناسنامه زوجین، فرزند متولد شده و استعلام از سامانه‌های ثبت احوال توسط بانک انجام شود.

نکاتی که باید به آن‌ها توجه کنید

تقاضای دریافت وام باید توسط سرپرست خانوار یا نماینده قانونی آن به بانک اعلام شود.

متقاضیان دریافت تسهیلات فرزند‌آوری که نسبت به دریافت این تسهیلات اعتراض دارند می‌توانند شکایت خود را در سامانه «ثبت و رسیدگی به شکایات» بانک مرکزی با مراجعه به آدرس https://crm.cbi.ir/ ثبت کنند.

مشتریان بانک سپه که به وام احتیاج دارند و در یکی از شعب این مجموعه دارای سپرده کوتاه مدت یا بلندمدت هستند، می‌توانند برای وام ۱ میلیاردی طرح «نگین اعتماد» درخواست دهند.

افرادی که خواهان وام ۱ میلیاردی طرح نگین اعتماد هستند باید حداقل ۶ ماه از سپرده کوتاه مدت آن‌ها گذشته باشد. متقاضیانی که خواهان دریافت این وام با سپرده بلندمدت هستند باید یکسال از زمان سپرده گذاری‌شان سپری شود تا بتوانند این تسهیلات را درخواست دهند. افراد برای این تسهیلات نیازی به ضامن معتبر ندارد. ضمانت اصلی برای این وام، مسدودی سپرده است. البته به اصل سپرده در زمان مسدودی، سود ۱۶ درصدی پرداخت می‌شود. حداکثر سود این سپرده ۱۸ درصد و مدت زمان بازپرداخت ۶۰ ماه اعلام شده است.

با توجه به مبلغ وام، سود آن و مدت زمان بازپرداخت، میزان هر قسط ۲۵ میلیون و ۳۹۳ هزار و ۴۲۷ تومان است. کل سود وام ۵۲۳ میلیون و ۶۰۵ هزار و ۶۴۶ تومان و مجموع رقم تسهیلات و سود آن ۱ میلیارد و ۴۵۷ میلیون و ۶۱۰ هزار تومان خواهد بود.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها