کد خبر: 660557
تاریخ انتشار :

فوری؛ علی کریمی مهاجرت کرد | علی کریمی برای همیشه از این رفت

علی کریمی که مدت هاست با مسئولین درگیری شده است سرانجام از ایران مهاجرت کرد.

فوری؛ علی کریمی مهاجرت کرد | علی کریمی برای همیشه از این رفت
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش رستانیوز علی کریمی سابقه طولایی در انتقاد از دولتمردان دارد. علی کریمی یکی از معدود سلبریتی هایی است که همیشه از مردم محروم حمایت کرده و سعی کرده حرف آنها را به گوش سیاسیون برساند. علی کریمی بی دلیل نبیت که یکی از محبوب ترین بازیکنان تاریخ ورزش ایران به شمار می‌رود. علی کریمی پس از بازنشستگی مدتی به سرمربیگری، تیمداری و در انتها مجریگری یک برنامه اینترنتی مشغول بود. علی کریمی این روزها بیشتر در فضای مجازی فعالیت دارد و درگیری شدیدی هم با یک روحانی پیدا کرده است.

علی کریمی

جادوگر فوتبال ایران با انتشار تصویری از پرواز هواپیما همراه با آهنگ پر پرواز، خبر مهاجرتش را تأیید کرد.

پیش از این خبرورزشی اولین رسانه‌ای بود که نوشت؛ «علی کریمی برای همیشه از ایران رفت و به کشور امارات مهاجرت کرد.»

پس از انتشار این خبر، جادوگر محبوب فوتبال ایران نه آن را تأیید کرد و نه تکذیب اما اخبار تکمیلی حکایت ازآن داشت که علی کریمی به تازگی ویزای دائمی اقامت در کشور امارات را دریافت کرده و بر همین اساس به همراه خانواده برای همیشه به دُبی کوچ کرده است.

حالا جادوگر دوست داشتنی فوتبال ایران، با انتشار فیلمی از فراز آسمان، خبر، خبرورزشی را تأیید کرد.

در حالی که طی روزهای اخیر شایعه شده بود علی کریمی تصمیم نهایی خود را برای مهاجرت از ایران گرفته است، او دقایقی پیش با انتشار فیلمی از فراز آسمان، به این شایعه دامن زد.

کریمی در این فیلم از آهنگ علامت سوال شادمهر عقیلی، اسطوره موسیقی ایران استفاده کرده است. گفتنی است که این آهنگ در آلبوم پر پرواز، آخرین اجرای شادمهر در ایران بوده است و پس از آن ستاره موسیقی ایران، برای همیشه ایران را ترک کرد.

او در این فیلم از آهنگ علامت سوال شادمهر عقیلی، خواننده موسیقی پاپ ایران استفاده کرده است. گفتنی است که این آهنگ در آلبوم پر پرواز، آخرین اجرای شادمهر در ایران بوده است و پس از آن خواننده مطرح و پرطرفدار موسیقی ایران، برای همیشه کشورمان را ترک کرد.

بیوگرافی علی کریمی

علی کریمی فرزند سوم خانواده است.کریمی اصالتاً لاهیجانی است. پدرش ولی‌اله کریمی، در جوانی در استان گیلان بازیکن فوتبال بود و مادرش خانه‌دار است.کریمی ۳ برادر و یک خواهر دارد. فرشید، برادر بزرگترش همانند وی به فوتبال روی آورد و مدتی با او هم‌بازی بود.

مادر علی کریمی در ابتدا علاقه‌مند بود که او پزشک یا مهندس شود، اما از این که بازی او باعث شادی مردم ایران می‌شود و به کشور خدمت می‌کند راضی است. مادرش او را در کودکی پر جنب‌وجوش و سرشار از انرژی توصیف می‌کند و می‌گوید: «فکر و ذکرش فوتبال بود. در دوران کودکی و نوجوانی تا دلتان بخواهد شیشه همسایه‌ها و خانه را شکسته‌است».

کریمی که تا سوم راهنمایی، دانش‌آموز ممتازی بود، در دوران دبیرستان با افت تحصیلی مواجه می‌شود. سرانجام تحصیلات خود را با دریافت مدرک دیپلم پایان می‌دهد و پس از آن روی فوتبال تمرکز می‌کند.

آغاز فوتبال علی کریمی

علی کریمی فوتبال خود را از سال 1369 در سن 12 سالگی با تیم نوجوانان باشگاه فوتبال نفت تهران آغاز کرد، جایی که برادر بزرگ‌ترش فرشید، یک سال پیش از ورود او در آن بازی می‌ کرد.

کریمی بعد از چند تغییر باشگاه به فتح تهران منتقل شد، جایی که ابتدا در رده جوانان بازی می‌کرد و در سال موفق شد ۱۳۷۵ به تیم بزرگسالان راه یابد علی کریمی مجموعاً ۲ فصل برای فتح تا سال 77 به میدان رفت که خدمت سربازی او محسوب شد.

علی کریمی علاوه بر تیم بزرگسالان؛ در تیم ملی امید ایران نیز حضور داشت. کریمی در بهمن ۱۳۷۷ در بازی دوستانه تیم ملی امید ایران و ویتنام، داور وسط را هل داد و از سوی AFC به مدت یک سال از حضور در تمامی مسابقات محروم شد. بدین ترتیب علی کریمی با حکم انضباطی، به مدت یک سال از ترکیب پرسپولیس دور ماند. کریمی پیش از محرومیت؛ آخرین بار در دور برگشت جام آزادگان، مقابل پلی اکریل اصفهان برای پرسپولیس به میدان رفت.

کریمی در دومین فصل حضور در پرسپولیس، برای دومین بار جام آزادگان را با این تیم فتح کرد. کریمی همچنین به همراه این تیم به مقام سوم جام باشگاه‌های آسیا دست یافت.

کریمی در سومین فصل حضور در پرسپولیس، به عنوان نایب قهرمان جام آزادگان دست یافت. علی کریمی همچنین به همراه این تیم؛ برای دومین سال پیاپی، مقام سوم جام باشگاه‌های آسیا را کسب کرد.

کریمی پس از پایان بازی‌های جام باشگاه‌های آسیا، پیشنهاد اتلتیکو مادرید را نپذیرفت و برای نزدیک بودن به خانه‌اش به امارات رفت و به تیم الاهلی این کشور پیوست.

الاهلی امارات(۲۰۰۱-۲۰۰۴)

علی کریمی در سال ۲۰۰۱ به رغم داشتن پیشنهادهایی از تیم‌های اروپایی به خاطر نزدیکی به خانواده ترجیح داد در آسیا بماند و به الاهلی امارات پیوست. این باشگاه اماراتی توانست در اولین فصل حضور کریمی اولین جام خودش را یعنی جام حذفی را در فصل ۲۰۰۱–۲۰۰۲ فتح کند که کریمی زننده یکی از ۳ گل الاهلی امارات در فینال بود. علی کریمی فصل بعد به عنوان بهترین بازیکن خارجی لیگ امارات برگزیده شد. کریمی در سال ۲۰۰۳ به عنوان بهترین بازیکن لیگ امارات انتخاب شد و علی‌رغم پیشنهاد از تیم‌های مطرح اروپایی بار دیگر قراردادش را با الاهلی تمدید کرد. علی کریمی در سال ۲۰۰۴ توانست ۱۴ گل برای تیمش به ثمر برساند. در همین فصل الاهلی توانست برای دومین بار در طول ۳ سال، قهرمانی جام حذفی امارات را جشن بگیرد و به نایب قهرمانی لیگ امارات برسد.

در ماه‌های پایانی حضور کریمی در الاهلی، مدیر برنامه‌های علی کریمی اعلام کرد که باشگاه‌های هرتابرلین، هامبورگ، بایرن مونیخ، یوونتوس و آ. اس. رم به صورت تلفنی با علی کریمی صحبت کرده‌اند اما او مذاکره را به پایان قرارداد کریمی با الاهلی، موکول کرده‌است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها