کد خبر: 660618
تاریخ انتشار :

واریز معوقات حقوق بازنشستگان؛امروز؟ | پرداخت علی الحساب به بازنشستگان

عقب‌افتادگی ۵ ماه گذشته (از فروردین تا مرداد) حقوق بازنشستگان قرار است از مهرماه به مرور پرداخت شود.

واریز معوقات حقوق بازنشستگان؛امروز؟ | پرداخت علی الحساب به بازنشستگان
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

حقوق بازنشستگان همواره از تبصره‌های پرچالش در جریان بررسی لوایح بودجه بوده است.حقوق بازنشستگان برای سال 1401 ، با افزایش 10 درصدی 5 میلیون تومان تعیین شده است. بازنشستگان جدیدا خواستار رسیدگی بشتر به مسئله افزایش حقوق در لایحه بودجه هستند و برای همسان سازی حقوق بازنشستگان در چند ماه اخیر دست به اعتراض های متعددی زده اند.حال با افزایش حقوق بحث دریافت مالیات از حقوق بازنشستگان بر سر زبان ها افتاده است.در ادامه آخرین خبر از حقوق بازنشستگان را میخوانید.

علی دهقان‌کیا، با اشاره به فرآیند مشخص شدن افزایش حقوق بازنشستگان سازمان تأمین‌ اجتماعی در سال ۱۴۰۱، اظهار کرد: اواخر سال گذشته شورای عالی کار، جلسه‌ای را تشکیل داد و بر اساس آن افزایش حقوق بازنشستگان این سازمان به تأمین اجتماعی مشخص شد.

وی افزود: بر اساس آن حقوق بازنشستگان حداقل‌بگیر ۵۷ درصد و بازنشستگان سایر سطوح ۳۸ درصد بعلاوه ۵۱۵ هزار تومان برای سال ۱۴۰۱ مشخص شد و این مصوبه به تصویب رسید.

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی استان تهران، تصریح کرد: در ادامه اما دولت از اجرای این قانون سر باز زده و اعلام کرد که افزایش ۳۸ درصدی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی با افزایش حقوق بازنشستگان کشوری و لشگری در تضاد است و نمی‌توانند افزایش ۳۸ درصدی را اجرا کنند.

دهقان‌کیا ادامه داد: در همین ارتباط در تاریخ ۱۴ فروردین ماه سال ۱۴۰۱، کانون عالی بازنشستگان جلسه‌ای را با موسوی مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی برگزار کرد و این جلسه به موضوع افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی بویژه بازنشستگان سایر سطوح اختصاص پیدا کرد.

وی با اشاره به قانون بودجه سال ۱۴۰۱، گفت: متأسفانه در این قانون بندی آمده بود که همین مسئله حقوق اختلاف کانون عالی بازنشستگان و دولتمردان بود که رایزنی‌ها برای اصلاح یک ویرگول در بخشی از تبصره قانون بودجه ۱۴۰۱ در دستور کار قرار گرفت.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها