کد خبر: 660629
تاریخ انتشار :

اولین واکنش قالیباف به حواشی گزارش تحقیق و تفحص از فولاد

ایسنا/ رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به گزارش تفحص از فولاد مبارکه اصفهان گفت که مجلس لیستی ازاین تفحص علنی نکرده و با اعلام مصادیق قبل از رسیدگی قضایی مخالف است. برخورد سیاسی، مبارزه با فساد را به حاشیه می‌برد.

اولین واکنش قالیباف به حواشی گزارش تحقیق و تفحص از فولاد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی در واکنش به حواشی پیش آمده نسبت به گزارش تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه اصفهان به ارائه توضیحاتی پرداخت.

قالیباف در صفحه توییتر خود درباره گزارش تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه اصفهان نوشت:

«راه صحیح مبارزه با فساد، ورود تخصصی و قانونی به نقاط آسیب‌پذیر است. شرکت‌های خصولتی مثل فولاد مبارکه سال‌ها حیاط خلوت بوده‌اند و حالا باید شفاف شوند. البته مجلس لیستی از این تفحص علنی نکرده و با اعلام مصادیق قبل از رسیدگی قضایی مخالف است. برخورد سیاسی، مبارزه با فساد را به حاشیه می‌برد.»

هفته گذشته گزارش کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره تحقیق و تفحص از شرکت فولاد مبارکه اصفهان با ۱۶۸ رای موافق برای بررسی به قوه قضاییه ارجاع شد که در این گزارش به ۹۰ عنوان تخلف، انحراف و تحمیل خسارت و توزیع رانت بالغ بر صدها هزار میلیارد ریال و همچنین ضعف های ساختاری و نواقص قانونی در این مجموعه اشاره شده بود.

بعد از انتشار خلاصه گزارش تفحص، گزارش ۳۰۰ صفحه ای منتشر شد که در آن از افراد و شرکت ها و سازمان ها به عنوان متخلف نام برده شده بود و این موضوع با واکنش های متعددی روبرو شد.

روابط عمومی مجلس نیز امروز در اطلاعیه ای اعلام کرد: آن‌چه در فضای رسانه‌ای منتشر شده است نسخه ای از گزارش تحقیق و تفحص است که باید بعد از بررسی نهایی و اصلاح لازم به قوه قضائیه ارجاع شود و برای انتشار عمومی نبوده است. این نسخه گزارش حتی برای نمایندگان مجلس نیز بارگذاری نشده است و دستگاه‌های نظارتی در حال بررسی چگونگی انتشار رسانه‌ای آن هستند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها