کد خبر: 660701
تاریخ انتشار :

ادعای پولتیکو: پاسخ آمریکا کمتر از انتظارات ایران است

پولتیکو نوشت: انتظار می‌رود پاسخ ایالات متحده بر روی نقاط اختلاف باقی مانده مربوط به درخواست‌های ایران برای تضمین‌های اقتصادی و رفع تحریم‌ها متمرکز باشد.

ادعای پولتیکو: پاسخ آمریکا کمتر از انتظارات ایران است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

مقامات ایالات متحده در مورد محتوای این پاسخ حاضر به ارائه جزئیات نشدند. هنگامی که از یک مقام مطلع در این باره پرسیده شد، او گفت که پاسخ حاوی "مجموعه ای از کلمات، جملات و پاراگراف ها" است.

یک فرد مطلع از پاسخ ایالات متحده گفت که این جواب بر موضوع تضمین های اقتصادی متمرکز شده است. این شخص از ارائه جزئیات خودداری کرد، اما گفت که این پاسخ «کمتر از انتظارات ایران است. بنابراین اکنون باید ببینیم که آیا آنها متوجه می شوند که این بهترین چیزی ست که می توانند دریافت کنند یا تصمیم می گیرند برای امتیاز بیشتر تلاش کنند.»

در روزهای اخیر، مقامات اروپایی نسبت به احیای توافق هسته‌ای 2015، ابراز خوش‌بینی کرده‌اند. مقامات غربی می گویند که تعدادی از مسائل فنی مربوط به تضمین های اقتصادی و تحریم ها همچنان وجود دارد، اما سایر نقاط مورد اختلفا اصلی حل شده که احتمال توافق را بیشتر می کند. اما آنها همچنان هشدار دادند که برای دستیابی به توافق، نیاز به تصمیمات سیاسی سخت در واشنگتن و تهران است.

منبع: انتخاب

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها