کد خبر: 660952
تاریخ انتشار :

هشدار مهم مرندی درباره پیامدهای بی‌ثباتی در عراق

مشاور تیم مذاکره‌کننده ایران در مذاکرات وین در صفحه توییترش به برخی بروز تحولات و ناآرامی‌ها در عراق واکنش نشان داده و درباره پیامدهای «بی‌ثباتی» در کشورهای تولید کننده نفت مانند عراق و لیبی هشدار داد.

هشدار مهم مرندی درباره پیامدهای بی‌ثباتی در عراق
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

محمد مرندی، مشاور تیم  مذاکره‌کننده ایران در مذاکرات وین در صفحه توییترش نوشت: عراق تقریبا ۳.۶ میلیون بشکه نفت در روز صادر می‌کند، در حالی که لیبی بیش از ۱ میلیون بشکه در روز صادر می‌کند. بی‌ثباتی در لیبی و به ویژه در عراق می‌تواند یک شوک نفتی فاجعه‌بار ایجاد کند.

مرندی ادامه داد: بهترین راه برای رژیم‌های غربی این است که پیش از وارد آمدن آسیب جدی به صادرات نفت، به تحریکاتشان پایان بدهند.

اشاره مرندی به بی‌ثباتی در عراق در پی این مطرح شده است که ظهر دیروز به دنبال اعلام کناره گیری مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق از دنیای سیاست، حامیان این جریان در برخی از شهرها به خیابان آمده و مقرهای دولتی را به تصرف درآوردند. کاخ ریاست جمهوری عراق یکی از اماکنی است که حامیان صدر وارد آن شده‌اند.

در پی هرج و مرج ایجاد شده در پایتخت عراق، دولت این کشور از ساعت ۱۵:۳۰ دیروز به وقت محلی هرگونه تردد در بغداد را ممنوع کرده است.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها