کد خبر: 661013
تاریخ انتشار :

سردار سلیمانی: آمریکا در شیب نزول و فروپاشی است

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: آمریکا در شیب و سرازیری نزول و فروپاشی قرار گرفته و امروز آمریکا یک قدرت ظاهری و پوشالی است که نمی‌تواند از ظرفیت‌های اقتصادی و نظامی خود برای اعمال قدرت علیه کشورها استفاده کند.

سردار سلیمانی: آمریکا در شیب نزول و فروپاشی است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سردار سرتیپ پاسدار غلامرضا سلیمانی امروز در رزمایش سراسری اعزام گروهای جهادی و یادواره شهدای کارمند استان قزوین که در دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) برگزار شد، اظهار داشت: آمریکایی‌ها مدعی هستند که نیمی از قدرت نظامی و یک‌چهارم اقتصاد جهانی را در اختیار دارند، اما اثرگذاری خود در منطقه خاورمیانه را از دست دادند.

وی با تأکید بر اینکه آمریکا در شیب و سرازیری نزول و فروپاشی قرار گرفته است، گفت: امروز آمریکا یک قدرت ظاهری و پوشالی است که نمی‌تواند از ظرفیت‌های اقتصادی و نظامی خود برای اعمال قدرت علیه کشورها استفاده کند و قرار گرفتن این ابرقدرت پرادعا در این سیر نابودی از دستاوردهای بزرگ ملت ایران است.

سلیمانی اضافه کرد: روزگاری آمریکا همه کشورها و پادشاهان متحد خود در منطقه را علیه مردم ما بسیج کرد، اما راه به جایی نبرد و ملت بزرگ ایران توانستند طی سال‌های گذشته همه هجمه‌های سخت و نرم نظامی، اقتصادی و فرهنگی را بی‌اثر کنند و جمهوری اسلامی ایران امروز تثبیت و قدرتمند شده است.

فرمانده بسیج مستضعفین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تغییر مختصات قدرت در دنیا گفت: امروز مفهوم قدرت جهانی عوض شده و کشورهایی که به قدرت سخت و نظامی خود می‌بالیدند، امروز نمی‌توانند اعمال سلطه کنند و نفوذ خود را در منطقه و جهان روز به روز از دست می‌دهند.

سلیمانی افزود: امروز گفتمان انقلاب اسلامی به عنوان یک گفتمان رهایی‌بخش در حال رشد در تمامی نقاط جهان است و امروز سرود «سلام فرمانده» تا قلب اروپا و بزرگ‌ترین متحدان منطقه‌ای آمریکا نفوذ کرده و غربی‌ها نمی‌توانند جلوی فراگیر شدن گفتمان انقلاب را بگیرند.

سلیمانی رمز اقتدار انقلاب اسلامی را ریشه عاشورایی آن دانست و تصریح کرد: بذر انقلاب اسلامی در قیام عاشورا کاشته شد و این بذر با مراقبت و نگهداری علما و مسلمانان به درختی تنومند تبدیل شده و به دوران معاصر رسید و در نهایت با پیروزی انقلاب اسلامی ایران میوه و ثمر داد.

مدیران استان در میزهای خدمت جهادی حاضر می‌شوند

استاندار قزوین هم در این مراسم با بیان اینکه مدیران دولتی استان در میزهای خدمت جهادی حاضر خواهند شد، گفت: مدیران ما قبل از اینکه به مقام و مسئولیت خود توجه کنند، بسیجی هستند و برای خدمت‌گذاری به مردم وظیفه دارد که در همه نقاط استان حاضر شوند و نسبت به رفع مشکلات مردم تسهیل‌گری کنند.

محمدمهدی اعلایی با اشاره به خدمات دولت سیزدهم در یکسال اخیر اضافه کرد: این خدمات نشان می‌دهد که دولت به هیچ‌وجه به اجرای وعده‌هایش پشت نکرده و با تمام توان برای تحقق آنها تلاش می‌کند و بسیاری از این وعده‌ها از جمله جراحی اقتصادی، مدیریت بیماری کرونا و گشایش در دیپلماسی خارجی را محقق کرده است.

وی مردمی‌سازی حکمرانی را از جمله اهداف مهم دولت سیزده برشمرد و گفت:‌ دولت سیزدهم با سفرهای متعدد استانی خود نشان داد که بنا دارد دولت همه کشور باشد و شاهد بودیم که رئیس‌جمهور و وزرای دولت سیزدهم در سفر به استان قزوین از نزدیک مطالبات مردم را شنیدند و با مصوبات انقلابی خود بسیاری از گیر و گرفت‌ها را برطرف کردند.

اعلایی ادامه داد: دولت سیزدهم به جای دوری کردن از مردم به سمت ارتباط برقرار کردن با جامعه پیش رفت و مشکلات مردم از زبان آنها در بازدیدهای میدانی شنید و بدون شک دستاوردهای بارز دولت در یکسال اخیر که در همه حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی مشاهده می‌شود، به خاطر این است که حراست از منافع مردم را اولویت خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه استان قزوین شهیدرجایی را تقدیم انقلاب کرده است، تصریح کرد: روحیه، رفتار و گفتار شهیدرجایی شاخصه‌های مدیر جهادی و انقلابی را نشان می‌دهد و امروز وظیفه همه مدیران این است که نگذارند راه و مسیر انقلابی شهیدان رجایی و باهنر فراموش شود.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها