کد خبر: 661049
تاریخ انتشار :

پاسخ دادستان کل کشور به احتمال تبادل زندانیان در جریان مذاکرات

دادستان کل کشور گفت: ما با کشورهایی که در رابطه قرارداد داریم برای مبادله زندانیان خیلی راحت‌تر می‌توانیم کار انجام دهیم. این روابط و قراردادها با کشوری مثل آمریکا وجود ندارد و ناچار باید از طریق دیپلماتیک کارها پیش برود.

پاسخ دادستان کل کشور به احتمال تبادل زندانیان در جریان مذاکرات
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر این که با توجه به اینکه مذاکرات احیای برجام در جریان است و سخنگوی وزارت امور خارجه بارها آمادگی ایران را تبادل زندانیان با ایالات متحده را اعلام کرده است، آیا احتمال تبادل زندانی در صورت احیای برجام یا حتی عدم احیای آن وجود دارد، گفت: ما وظیفه داریم که مشکلات شهروندان خودمان در هرجای دنیا را دنبال کرده و از آن‌ها حمایت کنیم منتها روابط میان کشورها بسیار می‌تواند در این حوزه موثر باشد. سطح روابط و کیفیت روابط می‌تواند موثر باشد.

به گزارش ایلنا وی گفت: ما با کشورهای اسلامی و کشورهای همسایه و به ویژه کشورهایی که با آن‌ها در این رابطه قرارداد داریم در رابطه با رفع مشکلات ایرانیانی که در این کشورها هستند و مبادله زندانیان خیلی راحت‌تر می‌توانیم کار انجام دهیم. این روابط و قراردادها با کشوری مثل آمریکا وجود ندارد و ناچار باید از طریق دیپلماتیک کارها پیش برود.

دادستان کل کشور تاکید کرد: آنچه برای ما اهمیت دارد این است که تلاش کنیم ایرانیان و شهروندان عزیز ما در هرجای دنیا که هستند از حمایت قضایی و حقوقی جمهوری اسلامی ایران برخوردار باشند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها