کد خبر: 661092
تاریخ انتشار :

لاوروف: با وزیر خارجه ایران درباره برجام گفت‌و‎گو کردیم

فارس/ سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه و حسین امیرعبداللهیان همتای ایرانی او پس از دیدار در مسکو، در یک نشست خبری مشترک شرکت کردند.

لاوروف: با وزیر خارجه ایران درباره برجام گفت‌و‎گو کردیم
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

وزیر خارجه روسیه پس از دیدار با وزیر خارجه ایران درباره رایزنی‌های دو طرف در نشستی خبری توضیحاتی ارائه داد.

سرگئی لاوروف در ابتدای نشست خبری مشترک با حسین امیرعبداللهیان اعلام کرد که با همتای ایرانی خود درباره موضوعات مختلف دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌لمللی صحبت کرده است.

به گفته وزیر خارجه روسیه، این کشور و ایران درباره مسائل مختلف نظرات مشابهی دارند و با اقدامات کشورهای غربی برای تحمیل مواضع خودشان در قبال موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی مخالف هستند.

سرگئی لاوروف در این بخش از سخنان خود اعلام کرد که روسیه و ایران رویکرد غرب را که به دنبال کنار زدن قوانین و مقرات بین‌المللی هستند، نمی‌پذیرند.

دیپلمات ارشد مسکو همچنین تاکید کرد که با وزیر خارجه ایران گفت‌و‍‌گوهای مفصلی درباره برجام و راه احسای آن به منظور برداشته شدن تحریم‌های غیرقانونی آمریکا داشته است.

وزیر خارجه روسیه همچنین اعلام کرد که کشورش از احیای توافق هسته‌ای و لغو همه تحریم‌های اعمال شده علیه ایران حمایت می‌کند.

لاوروف در بخشی از نشست خبری مشترک با وزیر خارجه ایران خبر داد که با امیرعبداللهیان درباره پیوستن ایران به سازمان همکاری شانگهای هم صحبت و تبادل نظر کرده است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها