کد خبر: 661158
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/گفتگوی نامه‌نیوز با محمد مهاجری

روحانی گفتاردرمانی می‌کرد، رئیسی این کار را هم نمی‌کند

یک فعال مطبوعاتی گفت: اگر نتایج نظرسنجی های اخیر مبنی بر کاهش محبوبیت آقای رئیسی را درنظر نگیریم و خود دولت نظرسنجی انجام دهد متوجه می شود که محبوبیت آقای رئیسی با شیب تندی در حال نزول است.

روحانی گفتاردرمانی می‌کرد، رئیسی این کار را هم نمی‌کند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه‌نیوز: سیدابراهیم رئیسی بعد از یک سال بالاخره با اصحاب رسانه نشست مطبوعاتی گذاشت اما نکته قابل تأمل آنکه نه در داخل و نه در خارج صحبت های او بازخورد و بازتاب ویژه ای نداشت.

محمد مهاجری در گفتگو با نامه نیوز درباره رفتار خنثی جامعه نسبت به صحبت‌های سیدابراهیم رئیسی گفت: آقای رئیسی در نشست خبری اش هیچ حرف نو و تازه ای نزد بنابراین سخنان او در رسانه های داخلی و خارجی بُردی نداشت. در واقع او مطالبی را که طی ماه های گذشته در قالب بیان مواضع در جلسات هیأت دولت، گفتگوهای تلویزیونی و سخنرانی‌ها گفته بود، همان ها را دوباره تکرار کرد بنابراین یک مشت حرف تکراری طبیعتا مخاطب پسند نیست.

وی افزود: نکته دیگر نحوه بیان آقای رئیسی است. برخلاف روسای جمهور گذشته، تُن صدای او هنگام سخنرانی خیلی یکنواخت است که لطمه زیادی به مصاحبه های مطبوعاتی او می زند. عدم استفاده از زبان بدن در آقای رئیسی کاملا واضح است. مهمتر از این موضوع، برخی اطلاعات ارائه شده توسط رئیس جمهور نادرست بود. در واقع این اطلاعات را دیگران پخت و پز کردند و در اختیار آقای رئیسی گذاشتند تا او آنها را اطلاع کند.

فعال مطبوعاتی اظهار کرد: وقتی رئیس جمهور می گوید تورم 10 تا 15 درصد کاهش پیدا کرده است، مردم این سئوال را دارند «چه طور تورم کاهش یافته که ما آن را حس نمی کنیم؟» بنابراین از باورپذیری این موضوع در جامعه کاسته می شود. گرچه این وضعیت در زمان آقای روحانی و آقای احمدی نژاد هم وجود داشت اما آمارهای آنها باورپذیرتر بود چون کمتر آن آمارها غلط بود، در واقع سعی می کردند با تکنیک های علمی فاصله آمارها را با واقعیت کم کنند.

وی درباره پیامدهای اکتفای سیدابراهیم رئیسی به گفتاردرمانی و ارائه آمارهای غیرواقعی افزود: گفتاردرمانی کار آقای احمدی نژاد و آقای روحانی بود، آقای رئیسی اساسا گفتاردرمانی هم نمی کند. در واقع چون اقدام موثری در دولت انجام نشده طبیعتا رئیس جمهور نیز حرفی برای گفتن ندارد.

مهاجری با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در دیدار با اعضای هیأت دولت گفت: رهبر انقلاب همیشه از همه دولت ها حمایت کردند و امروز نیز از دولت سیزدهم حمایت می کنند؛ با این وجود ایشان دو انتقاد از دولت در حوزه مسکن و ناهماهنگی تیم اقتصادی داشتند. دولت آقای رئیسی قول ساخت سالانه یک میلیون مسکن را داد اما هنوز زمین آن را هم مشخص نکردند، چه رسد به ساخت این مسکن ها.

وی افزود: آقای رئیسی یک مشکل اساسی دارد و آن برنده شدن در یک انتخابات غیررقابتی و کم مشارکت است بنابراین خود به خود اعتماد به دولت آقای رئیسی در مقایسه با دولت های گذشته کمتر است. از طرفی آقای رئیسی می توانست طی یک سال گذشته با دیپلماسی فعال واقعی اعتمادعمومی را به آینده روشن تر کشور جلب کند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: دائم از آقای رئیسی و همکارانش می شنویم که این دولت با همسایگان ارتباط نزدیک برقرار کرده و به پیمان شانگهای پیوسته است، در صورتی که این ادعاها جای تأمل دارد. به عنوان مثال گرچه دولت از 6 ماه پیش نان ادعای پیوستن به پیمان شانگهای را می خورد اما واقعیت آن است که هنوز این اتفاق نیفتاده است.

وی ادامه داد: وقتی دولت وعده ای می دهد که مردم آثار آن وعده ها را در زندگی شان احساس نمی کنند، اعتمادعمومی سلب می شود. حتی اگر نتایج نظرسنجی های اخیر مبنی بر کاهش محبوبیت آقای رئیسی را درنظر نگیریم و خود دولت نظرسنجی انجام دهد متوجه می شود که محبوبیت آقای رئیسی با شیب تندی در حال نزول است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها