کد خبر: 661168
تاریخ انتشار :

نامه ۵۰ قانون‌گذار آمریکایی به بایدن درباره احیای احتمالی برجام

۵۰ نماینده دموکرات و جمهوری‌خواه کنگره آمریکا در نامه‌ای به رئیس‌جمهوری این کشور خواستار مشورت وی با کنگره، پیش از امضای هرگونه توافق احتمالی برای احیای برجام شده‌اند.

نامه ۵۰ قانون‌گذار آمریکایی به بایدن درباره احیای احتمالی برجام
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

۵۰ نماینده دموکرات و جمهوری‌خواه کنگره آمریکا در نامه‌ای به «جو بایدن» رئیس‌جمهوری این کشور خواستار مشورت وی با کنگره، پیش از امضای هرگونه توافق احتمالی برای احیای برجام شده‌اند.

در این نامه خطاب به بایدن آمده است: «از دولت شما می‌خواهیم که متن کامل هر پیشنهادی برای احیای مجدد برجام از جمله هرگونه توافق جانبی را به کنگره ارائه داده و دولت پیش از امضای برجام با نهاد قانونگذار آمریکا درباره بازگشت به این توافق مشورت کند».

در ادامه با تکرار برخی ادعاهای بی‌اساس درباره ماهیت برنامه هسته‌ای ایران، از دولت بایدن خواسته‌ شده است اجازه ندهد اورانیوم غنی‌شده ایران به روسیه منتقل شده و مسکو حق انجام همکاری هسته‌ای با ایران از جمله قرارداد ۱۰ میلیارد دلاری برای توسعه زیرساخت‌های هسته‌ای این کشور را نداشته باشد.

این نامه به ابتکار عمل «جاش گاتیمر» نماینده دموکرات ایالت نیوجرسی و «اندرو گاربارینو» نماینده جمهوری‌خواه ایالت نیویورک تدوین شده است. | منبع: ایلنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها