کد خبر: 661236
تاریخ انتشار :

قیمت دلار افسانه ای شد | آخرین قیمت دلار امروز 12 شهریور

قیمت هر اسکناس دلار آمریکا در بازار توافقی در آغاز معاملات امروز با افت نسبت به روز کاری قبل همراه شده است.

قیمت دلار افسانه ای شد | آخرین قیمت دلار امروز 12 شهریور
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

در روزهای گذشته شاهد بالا و پایین رفتن قیمت دلار بودیم.  قیمت دلار در 2روز گذشته کاملا مشخص بود، ولی مجددا قیمت دلار دچار نواساناتی شد و کانال عوض کرد. بنابراین باید دید در روزهای آینده قیمت دلار چگونه خواهد شد. دیشب تغییر قیمت دلار موجب سردرگمی معامله گران شد.

در دقایق نخست از شروع معاملات توافقی ارز در اولین روز هفته (شنبه ۱۲ شهریورماه ۱۴۰۱) هر اسکناس دلار آمریکا به قیمت ۲۸۶۰۰ تومان معامله شده است که نسبت به نرخ پایانی روز کاری قبل، اندکی کاهش دارد.

همچنین قیمت هر اسکناس یورو توافقی نیز به رقم ۲۹۱۷۹ تومان رسیده است.

حرکت بازارساز به سمت این قیمت‌ها یعنی به رسمیت شناختن نرخ‌هایی که پشتوانه ندارد. درباره حواله نیز گرچه در نیما قیمت پایین تر است اما بدلیل اینکه جنس تقاضا متفاوت با تقاضای اسکناس است، نظر بر اقدام سیاستی است. بنابراین احتمال بکارگیری ابزارهای بازارساز در بازار حواله بالا رفته است.

مشاهدات بازار نیز تا حدودی با این نگاه همخوان بود. در بازار ارز دلار با قیمت اعلام شده در سایت‌ها معامله نمی‌شد، دارندگان دلار ترجیح می‌دادند دست نگه دارند یا به متقاضیان قیمت را چندصد تومان بالاتر اعلام می‌کردند. یعنی معامله‌گران تصور می‌کردند چون روند صعودی است، بهتر است فروشنده نباشند.

عواملی که برای قیمت اسکناس گفته می‌شد، حول حذف ارز ۴۲۰۰ و احتمالات تورمی چرخ میزد. نکته‌ای که ظاهرا در رصد بانک مرکزی نیز مشاهده شده و به همین دلیل این نهاد اعتقاد دارد انتظارات صعودی موقتی است.

در بازار شایعه‌ای بود که در صرافی‌ها، سکه فروخته نمی‌شد، اما مشاهدات میدانی نشان می‌داد سکه فروخته می‌شد اگر چه قیمت بالاتر از سایت‌ها بود.

نکته امروز بازار ارز نیز لمس شدن کانال ۳۰ هزار از سوی تتر بود و صحبت معامله‌گران که قیمت بیت‌کوین بر مبنای قیمت ریالی تتر محاسبه می‌شد، درحالیکه قبلا با نرخ دلار مبنا بوده است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها