کد خبر: 661612
تاریخ انتشار :

سبحانی‌نیا: جهانگیری بازیگر بخشی از پازل اصلاح‌طلبان است

حسین سبحانی نیا گفت: اصلاح‌طلبان از حالا می‌خواهند به موضوع انتخابات ورود کنند و نخستین گام هم تخریب دولت، بزرگ‌نمایی مشکلات موجود و انکار سهم خود از مشکلات کنونی است.

سبحانی‌نیا: جهانگیری بازیگر بخشی از پازل اصلاح‌طلبان است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سایت فردا نوشت: سخنان اخیر اسحاق جهانگیری موجی از واکنش‌های منفی را به دنبال داشته است. او در گفت‌وگویش که در قالب کتابی منتشر شده سعی کرده است همه تقصیر را هم از دوش دولت متبوعش وانهد و هم بر گردن دولت کنونی بیندازد. از سوی دیگر واضح‌ترین تصمیم نادرست دولت روحانی یعنی تخصیص ارز 4200تومانی را یک تصمیم درست جلوه دهد و البته در موضوع برجام همه منتقدان را کارشکن‌ معرفی کند. حالا پرسش مهم آن است که او در پی اظهار چنین سخنانی چه هدفی دنبال می‌کند؟

حسین سبحانی‌نیا، فعال و تحلیلگر مسائل سیاسی، درباره این موضوع به «فردا» گفت: «دولت آقای روحانی در حوزه‌های مختلف به ویژه در عرصه سیاست خارجی و اقتصاد عملکرد خوبی نداشت و صرفا یک مورد یعنی تخصیص ارز 4200تومانی و مشکلات ناشی از آن کافی است که بگویم تصمیمات این دولت خسارت‌بار بود. آقایان دولت قبل حالا که هنوز فشار اقتصادی بر مردم وجود دارد سعی می‌کنند با وارونه‌نمایی از فضای موجود استفاده کنند تا هم خود را تطهیر و هم دولت کنونی را تخریب کنند و می‌بینیم که به همین دیلیل آقای جهانگیری وارد عرصه می‌شود و سخنانی می‌گوید که خلاف واقع است».

او ادامه داد: «واقعیت این است که بسیاری از مشکلات موجود میراث دولت روحانی و جهانگیری است. آقای رئیسی سعی کرد در این مدت نگوید که مشکلات کنونی ریشه در گذشته دارد و کوشید برخلاف رئیس‌جمهور‌های گذشته بدون توجه به این حرف‌ها کار کند؛ البته ممکن است مشکلاتی در عملکرد دولت کنونی هم وجود داشته باشد اما در کلیت دولت تلاشش را بدون حاشیه به کار گرفته است اما اصلاح‌طلبان و دولتی‌های سابق در جهت تخریب دولت گام برمی‌دارند. کسی از یاد نمی‌برد که دولت آقای روحانی همه‌چیز را به برجام گره می‌زد و بیش از حد به غرب و به‌خصوص آمریکا امید بسته بود. حالا می‌گویند برجامی که دولت کنونی درباره آن مذاکره می‌کند همان برجام ماست و این دولت هم همان مسیر ما را می‌رود؛ در صورتی که این‌طور نیست و امروز دولت از سر عزت ملی مذاکره می‌کند و به غربی‌ها امتیاز نمی‌دهد تا در هر شرایطی مذاکره به نتیجه برسد».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «من تصور می‌کنم هر چه به انتخابات مجلس و بعد انتخابات ریاست‌جمهوری نزدیک می‌شویم اصلاح‌طلبان فعالیت‌هایی برای بازگرداند اعتبار خود نزد مردم انجام می‌دهند و می‌بینیم که از خود آقای روحانی گرفته تا آقایان جهانگیری و نهاوندیان حرف‌هایی می‌زنند که دولتشان و البته جریان اصلاحات را تطهیر کنند و ذهن مردم را از اصل واقعیت که همان تقصیر خودشان در بروز مشکلات کنونی باشد، منحرف کنند. یک تقسیم کاری میان اصلاح‌طلبان صورت گرفته است که جهانگیری هم بازیگر بخشی آن پازل است. در نشست‌های اخیر سران اصلاحات هم مبین همین موضوع است که اصلاح‌طلبان از حالا می‌خواهند به موضوع انتخابات ورود کنند و نخستین گام هم تخریب دولت، بزرگ‌نمایی مشکلات موجود و انکار سهم خود از مشکلات کنونی است».

سبحانی‌نیا در پایان گفت: «اگر دولت آقای رئیسی با همین نگاه مبتنی بر عدالت به مسیر خود ادامه دهد، جلوی فسادها، اختلاس‌ها، حقوق‌های نجمومی و رانت‌ها را مانند همین یک‌سال فعالیتش بگیرد و به تدریج مشکلات اقتصادی را رفع کند، بر بازار کنترل داشته باشد و به طور کلی به وضعیت معیشتی مردم سروسامان دهد، مردم بیش از پیش به دولت امیدوار می‌شوند و حتما فریب القائات اصلاح‌طلبان را نمی‌خورند. با این وصف تصور نمی‌کنم در آینده تغییری در پایگاه اجتماعی اصلاح‌طلبان به وجود آید».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها