کد خبر: 661674
تاریخ انتشار :

چرا ممکن است «چارلز سوم» آخرین شاه انگلیس شود؟

مدیر علمی انجمن تاریخی نظامی روسیه معتقد است چارلز سوم پسر بزرگ ملکه انگلیس ممکن است آخرین شاه بریتانیا شود.

چرا ممکن است «چارلز سوم» آخرین شاه انگلیس شود؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

«میخائیل میاگکوف» مدیر علمی انجمن تاریخی نظامی روسیه در گفت‌وگو با خبرگزاری «اسپوتنیک» گفت چارلز سوم، پسر بزرگ ملکه انگلیس که بعد از مرگ الیزابت دوم جانشین مادرش شده، ممکن است آخرین شاه بریتانیا و کشورهای مشترک‌المنافع باشد.

وی افزود: دلیل این استدلال احتمالاً می‌تواند این باشد که کم‌کم جامعه بریتانیا نهاد تشریفاتی پادشاهی را به عنوان باری گران در حیطه بی‌ثباتی جهانی و بحران اقتصادی در نظر بگیرد.

پنجشنبه (هشتم سپتامبر) کاخ باکینگهام از مرگ الیزابت دوم که بعد از بیش از ۷۰ سال سلطنت بر بریتانیا در ۹۶ سالگی در قلعه بالمورال اسکاتلند درگذشت، خبر داد. بزرگترین پسر او چارلز سوم قرار است امروز شنبه رسماً به عنوان جاشنین وی اعلام شود.

این کارشناس افزود: با توجه به این که اروپا در بحران است و بریتانیا با برگزیت زندگی خود را سخت‌تر هم کرده، نهاد سلطنت ممکن است خیلی سنگین باشد و چارلز سوم آخرین ویندزور در سلطنت بریتانیا شود.

به گفته وی، «اگر وضعیت اقتصادی بدتر شود از جمله به دلیل بالا رفتن قیمت انرژی، مردم بریتانیا ممکن است به این فکر بیافتند که چرا باید صدها میلیون پوند را خرج خانواده‌ای از اشراف کنیم که نقش مفیدی در اداره کشور ایفا نمی‌کنند؟».

مدیر علمی انجمن تاریخی نظامی روسیه همچنین گفت مباحث در خصوص لزوم حفظ دودمانی که فقط به طور رسمی بر بریتانیا حکومت می‌کند، در زمان حیات ملکه الیزابت دوم هم مطرح بوده است.

طبق گزارش‌ها، مرگ ملکه در بدترین موقعیت ممکن از لحاظ سیاسی و اقتصادی و اجتماعی برای بریتانیا رقم خورد که بدون شک تأثیرات مهمی بر وضعیت داخلی و جهان غرب خواهد داشت. | منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها