کد خبر: 661751
تاریخ انتشار :

هانی‌زاده: در شورای حکام اختلاف‌هایی وجود دارد

حسن هانی‌زاده در گفت‌وگو با سایت «خبرسراسری» گفت: یک سری اختلاف نظرهایی در شورا حکام بر سر این موضوع وجود دارد و همه به این جمع بندی نمی‌رسند که قطعنامه جدیدی علیه ایران صادر شود تا پرونده هسته‌ای به شورا امنیت سازمان ملل برای قرار گرفتن تحت بند هفت ارسال شود.

هانی‌زاده: در شورای حکام اختلاف‌هایی وجود دارد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، به نقل از سایت خبرسراسری، حسن هانی‌زاده،کارشناس روابط بین الملل،در آغاز درباره احتمال صدور قطعنامه جدید شورا حکام و ارسال پرونده ایران به شورا امنیت گفت: «بنظر می رسد یک سری اختلاف نظرهایی در شورا حکام بر سر این موضوع وجود دارد و همه به این جمع بندی نمی‌رسند که قطعنامه جدیدی علیه ایران صادر شود تا پرونده هسته‌ای به شورا امنیت سازمان ملل برای قرار گرفتن تحت بند هفت ارسال شود. به‌نظر می‌رسد هنوز فرصت برای رسیدن به راه حل ادامه دارد اما اگر تصمیم آژانس قطعنامه جدید باشد همه پنجره‌ها بین ایران و اتحادیه اروپا بسته خواهد شد و ایران بطور کلی از همکاری با آژانس و کشور های 4+1 سر باز خواهد زد و مسیر دیگری را دنبال خواهد کرد که به نفع هیچ یک از طرف ها نیست.ایران برگ های برنده بالایی دارد و کشور های اروپایی به خوبی می دانند که اگر ایران همکاری خود را با آژانس قطع کند به سمت غنی سازی بالا خواهد رفت و این خواست شرعی ملت ایران از دولت سیزدهم هست که امتیاز زیادی به طرف اروپایی ندهد به ویژه اینکه الان انگلیس و آلمان و فرانسه در شرایط مناسبی نیستند».

او در ادامه درباره علت کارشکنی های آمریکا در مذاکرات افزود: «تأثیر لابی صهیونیستی در آمریکا بر تیم جو بایدن بسیار بالاست. چندین دیدار بین مقامات رژیم صهیونیستی و آمریکایی ها صورت گرفته است و لابی های آن ها باعث چنین وضعیتی شده است و بین اعضا کنگره چهره‌های افراطی وجود دارد که مانع از این می‌شود که تیم بایدن تنش بیشتری نسبت به ایران نشان دهد. تیم بایدن اراده لازم را برای همکاری با ایران ندارد و سعی می کند خواسته‌های صهیونیست‌ها را دنبال کند و سعی می کنند مسائل حاشیه از مانند توان موشکی و پهباد و..را مطرح کنند».

هانی‌زاده در پایان نسبت به راهکار ایران در مواجهه با کارشکنی های غرب و به نتیجه نرسیدن مذاکرات گفت: «به هر حال راه حل این است که ایران به یک توافق قابل قبول با کشور های 4+1 و حتی آمریکا برسد اما اگر کارشکنی اروپایی ها و آمریکایی‌ها ادامه پیدا کند ایران باید ساز و کار های جدید را تعریف کند و زیر بار فشار نرود و سطح غنی سازی را در سطح بالا 60درصد آغاز کند و همکاری خود را با آژانس قطع کند و از پیمان های هسته ای خارج شود».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها