کد خبر: 661786
تاریخ انتشار :

محمدحسن آصفری: پرونده ایران به شورای امنیت بازنمی‌گردد

محمدحسن آصفری گفت: شورای حکام اهداف شومی را دنبال می‌کند و کاملا تحت سیطره لابی‌های صهیونیستی است و همه کشورها هم این موضوع را متوجه شده‌اند.

محمدحسن آصفری: پرونده ایران به شورای امنیت بازنمی‌گردد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سایت فردا نوشت: امروز شورای حکام جلسه‌ای خواهد داشت تا وضعیت پرونده هسته‌ای ایران را بررسی کند. در این بین پرسش آن است که شورای حکام می‌خواهد روند مذاکرات با ایران در چه مسیری قرار گیرد؟

محمدحسن آصفری، نماینده مجلس و تحلیلگر مسائل سیاست خارجی، درباره این موضوع به «فردا» گفت: «شورای حکام رفتارهایی از خودش بروز داده که جایگاه بی‌طرفی‌اش کاملا مخدوش شده است. ریاست شورای حکام یک بدبینی خاصی را برای ملت‌ها و دولت‌های دنیا به وجود آورده است و واقعیت این است که شورای حکام به ابزاری در اختیار سیاست‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی تبدیل شده است. انتظار از شورای حکام آن است که دست از نگاه‌های سیاسی و غیرفنی بردارد و نگاهش به فعالیت‌های هسته‌ای کشورها صرفا علمی و فنی باشد».

او ادامه داد: «امروز جای سؤال است که علی‌رغم آنکه رژیم صهیونیستی بیشترین زرادخانه‌ها را دارد و به هیچ‌وجه به قواعد حاکم بر فعالیت‌های هسته‌ای تن نمی‌شود و عضو ان‌پی‌تی هم نیست، آژانس هیچ برخوردی با این رژیم نمی‌کند و حتی رئیس آژانس برای کسب مشورت درباره پرونده هسته‌ای ایران به اراضی اشغالی سفر می‌کند و با صهیونیست‌ها دیدار می‌کند؟ این پرسش مهمی است که شورای حکام باید به آن پاسخ دهد اما پاسخ نمی‌دهد زیرا رفتارهای این شورا کاملا سیاست‌زده است».

این نماینده مجلس بیان کرد: «شورای حکام اهداف شومی را دنبال می‌کند و کاملا تحت سیطره لابی‌های صهیونیستی است و همه کشورها هم این موضوع را متوجه شده‌اند؛ به همین دلیل به نظر می‌رسد قطعنامه که هیچ، حتی پیش‌نویس قطعنامه‌ای هم در شورای حکام علیه ایران رأی نمی‌آورد اما اگر به هر دلیلی قطعنامه‌ای علیه ایران صادر شود، جمهوری اسلامی ساکت نمی‌نشیند. ما فعلا صبر کرده‌ایم اما غربی‌ها باید بدانند که هر اقدام ضدایرانی با واکنش متناسب روبه‌رو خواهد شد».

آصفری در پایان گفت: «اکنون شورای حکام نقش پلیس بد را ایفا می‌کند و می‌خواهد فشار را بر ایران افزایش دهد. این هم مأموریتی است که از صهیونیست‌ها دریافت کرده است که البته ضرر این رفتارها به خودشان می‌رسد. پرونده ایران هم دیگر به شورای امنیت بازنمی‌گردد زیرا ایران به تمام تعهداتش عمل کرده است و جامعه جهانی نمی‌پذیرد که بدون هیچ دلیلی پرونده هسته‌ای ایران به شورای امنیت بازگردد».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها