کد خبر: 661867
تاریخ انتشار :

زن جوانی که رقیب ملکه جدید انگلیس است / کیت، بریتانیا را نجات می دهد؟

مردم بریتانیا حکومت چارلز و کامیلا را یک سلطنت موقت و انتقالی می دانند. چارلز سوم آنقدر ولیعهد بوده که دیگر با این عنوان خو گرفته است. اما پرنس ویلیام و همسر جوانش به خوبی می توانند روحی جدید به سلطنت بدمند.

زن جوانی که رقیب ملکه جدید انگلیس است / کیت، بریتانیا را نجات می دهد؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

خبر فوری نوشت: با مرگ ملکه الیزابت و آغاز پادشاهی چارلز سوم، حالا پرنس ویلیام ولیعهد رسمی پادشاه 73 ساله شد و همسرش کیت میدلتون نیز منتظر است که چندی بعد ملکه جوان انگلیس شود.

شاهزاده ای خجالتی که قرار است به زودی پادشاه شود

رسانه های کنجکاو و جنجالی انگلیس مدت ها است که در زندگی ویلیام و همسرش کنجکاوی کرده و در تلاشند ابعاد مختلف آن را بشناسند. این کنجکاوی با آغاز رسمی ولایت عهدی پرنس ویلیام بیشتر هم شده است.

بر اساس گزارش پایگاه Reader’s digest، پرنس ویلیام مردی خجالتی و نسبتا ساکت است که علاقه زیادی به دوربین ها و رسانه ها ندارد. مرگ مادرش، پرنسس دایانا در زندگی او تاثیر بسیار زیادی گذاشته است. بعد از مرگ دایانا، ویلیام کمی گوشه گیر و منزوی شد. این انزوا باعث شد از رسانه ها منزجر شود و به تنهایی خود فرو رود. این روحیه باعث گرایش ویلیام به سینما و سریال گردید. عضویت او در انجمن های سینمایی و دیدن فیلم ها و سریال های فراوان معلول همین روحیه است.

ملکه‌ جوانی که سلطنت را حفظ خواهد کرد

بر خلاف ویلیام، کیت میدلتون (همسر ویلیام) نمونه واقعی یک زن با سیاست و اجتماعی است.  Reader’s digest  می گوید پرنسس دایانا یک روز گفته که اگر به انتخاب او باشد ترجیح می دهد پسر دومش هری به جای ویلیام بر تخت بنشیند چرا که احتمالا شاه بهتری می شود. این سخن به این علت بیان شده که پرنس ویلیام جذبه و اقتدار پادشاهی را ندارد. با این حال، بسیاری از رسانه های معتقدند وجود همسری مانند کیت میدلتون در کنار او می تواند این نقیصه را جبران کند.

 میدلتون نمونه ای دیگر از پرنسس دایانا است. او مانند دایانا زیبا، خوش پوش، فعال، مبادی آداب و مردمی است اما بر خلاف مادرشوهر متوفایش سیاست زیادی دارد. پرنسس دایانا زنی فعال بود که با آداب سلطنتی سر سازش نداشت و نمی توانست باید و نبایدهای آنان را برتابد؛ این شد که مدتی بعد علیه این نظام شورید و در آخر نیز موقعیت خود را از دست داد. کیت میدلتون همانند مادرشوهرش از آداب سلطنتی خوشش نمی‌آید. او به مدت یک سال از پرنس ویلیام (پیش از ازدواج) دور بود چرا که می‌ترسید قواعد حاکم بر باکینگهام باعث افسردگی او شود. با این حال، بعد از ازدواج به خوبی توانست خود را با قواعد کاخ و ملکه الیزابت سازگار کند. حالا او به خوبی توانسته هم سجایای پرنسس دایانا را در خود پرورش دهد و هم از یاغی گری او کاسته و در دل اعضای باکینگهام خود را جای دهد. از این حیث او مناسب ترین فرد برای جانشینی ملکه است.

ملکه جوان به جنگ ملکه پیر می رود؟

کامیلا، ملکه جدید انگلیس در بین مردم اصلا محبوب نیست. او متهم است که باعث به هم خوردن رابطه پرنسس دایانا و چارلز سوم و طلاقشان شده است. این تنفر به حدی زیاد است که بعد از اینکه ملکه الیزابت چندی پیش در یک سخنرانی از کامیلا حمایت کرده و او را ملکه آینده بریتانیا خواند، واکنش ها از جانب شهروندان انگلیسی و کاربران فضای مجازی منفی بود و به سرعت هشتگ Abolish_The_Monarch# یعنی «سلطنت را منحل کنید»، در توئیتر ترند شد 

در مقابل کامیلا، کیت میدلتون به شدت محبوب است. با افزایش نقش پرنس ویلیام در سلطنت، حضور میدلتون نیز بیشتر خواهد شد و همین امر می تواند باعث افزایش رقابت بین او و ملکه جدید انگلیس شود. با این حال، به نظر می رسد کیت میدلتون به خوبی بتواند این وضعیت را کنترل کند. او در مدت این چند سال به خوبی روش برخورد خاندان سلطنتی با دشمنان را یاد گرفته و  می داند چگونه باید حفظ ظاهر کرده و آرام آرام خود را به قدرت رسانده و دشمنان خود را از سر راه بردارد.

سلطنت پیرها موقتی است

به نظر می‌ رسد که مردم بریتانیا حکومت چارلز و کامیلا را یک سلطنت موقت و انتقالی می دانند. چارلز سوم آنقدر ولیعهد بوده که دیگر با این عنوان خو گرفته است. اما پرنس ویلیام و همسر جوانش به خوبی می توانند روحی جدید به سلطنت بدمند. سلطنت بخش جدایی ناپذیری از ساختار سیاسی انگلیس شده است. هرگونه رشد اقتصادی، استعمار، استثمار، فعالیت فرهنگی و اجتماعی، اصلاحات و... که در داخل دولت انجام می گیرد با همراهی نهاد سلطنت ایجاد می شود. به همین دلیل، محبوبیت سلطنت برای پیشبرد اهداف دولت انگلیس بسیار مهم است. پرنس ویلیام و همسرش، کیت میدلتون به خوبی می توانند باعث این محبوبیت شوند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها