کد خبر: 661869
تاریخ انتشار :

حقیقت‌پور: غربی‌ها نمی‌خواهند مشکل حل شود

منصور حقیقت‌پور گفت: اگر غربی‌ها پرونده هسته‌ای ایران را به شورای امنیت هم ببرند، کاری نمی‌توانند انجام دهند.

حقیقت‌پور: غربی‌ها نمی‌خواهند مشکل حل شود
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سایت فردا نوشت: غربی‌ها و صهیونیست‌ها همه‌جوره در کارند تا مذاکرات را با چالش مواجه کنند؛ نمونه‌اش تحرکات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و شورای حکام است.

منصور حقیقت‌پور، فعال و تحلیلگر مسائل سیاسی، درباره این موضوع به «فردا» گفت: «یک‌سری جریان‌ها در داخل آمریکا با هماهنگی رژیم صهیونیستی در کار هستند که مذاکرات به نتیجه نرسد. دولت آمریکا هم می‌خواهد موضوع مذاکرات به بعد از انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره موکول شود. اروپایی‌ها هم که کلا مسلوب‌الاختیار هستند و اصلا اراده‌ای از خود ندارند. همین آقای گروسی برای چه به اسرائیل سفر کرد؟ آیا رفت تا بگوید این رژیم باید عضو ان‌پی‌تی شود یا آنکه رفت تا کسب تکلیف کند؟ معلوم است که بحث اصلا بر سر این نیست که مذاکراتی منطقی در جریان باشد».

او ادامه داد: «شکافی که گروسی از آن یاد می‌کند را خود غربی‌ها ایجاد کردند. آنها بودند که برجام را پاره کردند و حالا توقع دارند که ما هرچه می‌گویند را بپذیریم و بگوییم بیایید دوربین‌های‌تان را چندبرابر کنید؟ حتما وقتی در شورای حکام علیه ما قطعنامه صادر می‌کنند ما هم دوربین‌ها را خاموش می‌کنیم و حتما اگر در آینده باز هم علیه ما تصمیماتی بگیرند، واکنش‌های قاطعی نشان خواهیم داد. ما بسیاری از محدودیت‌ها را داوطلبانه پذیرفته‌ایم و می‌توانیم از آنها خارج شویم».

این تحلیلگر مسائل سیاسی همچنین بیان کرد: «غربی‌ها بازی در می‌آورند. آنها اگر می‌خواستند برجام احیا شود، همچنان مقامات ما را تحریم نمی‌کردند. آنها ژست دیپلماتیک به خود می‌گیرند اما در نهایت نمی‌خواهند مشکل حل شود».

حقیقت‌پور در پایان گفت: «اگر غربی‌ها پرونده هسته‌ای ایران را به شورای امنیت هم ببرند، کاری نمی‌توانند انجام دهند. چین و روسیه در آنجا حضور دارند و هر تصمیمی که علیه ایران گرفته شود را وتو می‌کنند. در گذشته هم که پرونده را به شورای امنیت بردند چه کار توانستند بکنند؟به هر حال بهتر است غربی‌ها سر عقل آیند و با ما با زبان احترام و منطق حرف بزنند. مسئولان ما عاقل‌اند و اهل حرف و منطق‌اند و مثل آنها نیستند که بی‌هیچ دلیلی برجام را پاره کنند. پس غربی‌ها چاره‌ای ندارند جز آنکه با ما با احترام برخورد کنند».

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها