کد خبر: 662098
تاریخ انتشار :

روایت عضو کمیسیون امنیت ملی درباره ماجرای مهسا امینی

ایسنا/ یک عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه این کمیسیون بر پرونده "مهسا امینی" تا پایان نظارت خواهد داشت، گفت: پزشکی قانونی اعلام کرده هیچگونه آثار برخورد فیزیکی و ضرب و جرح مشاهده نشده و همچنین در سوابق پزشکی⁧ مهسا امینی⁩ زمینه بیماری قلبی و صرع از کودکی وجود داشته است.

روایت عضو کمیسیون امنیت ملی درباره ماجرای مهسا امینی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

زهره الهیان نماینده مردم تهران در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت:

«خبر درگذشت ⁧مهسا امینی⁩ بسیار ناراحت کننده است.

‌ضمن تسلیت به خانواده محترم ایشان از نیروی انتظامی پیگیری صورت گرفته که مشخص شد، به دستور فرماندهی نیروی انتظامی فورا تیم بازرسی تشکیل شده تا اگر تخلفی صورت گرفته باشد با خاطی برخورد جدی و درخور صورت گیرد.

از آنجا که خاطر مردم عزیز از این اتفاق تأثر بار جریحه دار شده تیم بازرسی و قوه قضاییه در اعلام نتیجه پرونده به افکار عمومی تسریع کنند.

‌کمیسیون امنیت مجلس بر این پرونده تا پایان نظارت خواهد داشت.

ضمنا پزشکی قانونی اعلام کرده هیچگونه آثار برخورد فیزیکی و ضرب و جرح مشاهده نشده و همچنین در سوابق پزشکی⁧ مهسا امینی⁩ زمینه بیماری قلبی و صرع از کودکی وجود داشته است.»

مهسا امینی دختر ۲۲ ساله‌ای بود که چهارشنبه هفته گذشته از سوی نیروهای گشت ارشاد بازداشت شد. به دنبال آن اعلام شد وی همان روز دستگیری در بازداشتگاه وزرای تهران سکته کرده است، وی که در حالت کما در بیمارستان کسری بستری بود بعد از ظهر روز جمعه ۲۵ شهریور درگذشت.

فرماندهی انتظامی تهران بزرگ نیز روز گذشته و بعد از فوت مهسا امینی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «در اجرای دستور فرمانده کل انتظامی کشور مبنی بر رسیدگی دقیق به این موضوع به فرماندهی انتظامی تهران بزرگ، در همان ساعات اولیه حادثه فوق بلافاصله رسیدگی به آن بدون هیچگونه ملاحظه‌ای در دستور کار این فرماندهی قرار گرفت. بر اساس نتایج به‌دست‌آمده و بازبینی دوربین‌های مداربسته نامبرده روز سه‌شنبه مورخ ۲۲ شهریورماه جاری به همراه تعدادی از افراد به‌ دلیل پوشش نامناسب توسط ماموران پلیس امنیت اخلاقی تهران بزرگ و به منظور اخذ تعهد و توجیه به یکی از مقرهای پلیس هدایت شدند که وی در جمع سایر مراجعه‌کنندگان در سالن اجتماعات به طور ناگهانی بیهوش شده و بلافاصله با همکاری پلیس و اورژانس به نزدیک‌ترین بیمارستان جهت مداوا منتقل شده که متاسفانه اقدامات درمانی مثمر ثمر واقع نشد.

لازم به ذکر است تصاویر ضبط‌شده دوربین‌های مداربسته از لحظه ورود وی به مقر انتظامی تا انتقال توسط اورژانس به رویت خانواده وی رسیده است.

توضیح اینکه بر اساس رسیدگی دقیق به‌عمل‌آمده از زمان انتقال وی به خودرو و همچنین در مکان مزبور هیچگونه برخورد فیزیکی با ایشان انجام نشده است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها