کد خبر: 662200
تاریخ انتشار :

پتک رای دهندگان مستقل بر سر ترامپ

نظرسنجی هایی که به سود جمهوریخواهان نیست

نظرسنجی هایی که به سود جمهوریخواهان نیست
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 میلادی و خصوصا پس از افشای ماجرای ایمیلهای محرمانه هیلاری کلینتون، بسیاری از رای دهندگان مستقل ترجیح دادند آرای خود را به سود ترامپ و جمهوریخواهان به گردش در بیاورند. این موضوع منجر به پیروز ترامپ در چندین ایالت کلیدی و سرنوشت ساز مانند فلوریدا، اوهایو ، پنسیلوانیا، میشیگان و ویسکانسین گردید.اما این اتفاق در انتخابات ریاست جمهوری 2020 تکرار نشد و جوبایدن توانست باپیروزی در چند ایالت کلیدی ،مانع از استمرار حضور ترامپ در کاخ سفید شود. 

از آن زمان تا کنون، ترامپ در صدد بازگشت به کاخ سفید بر آمده است. وی مصر است که در انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 شرکت کند. اما نکته ای که منجربه نگرانی شدید طرفداران ترامپ شده، مربوط به آرای افراد مستقل باز می گردد. رای افراد مستقل، مهم ترین نقش را در تعیین رئیس جمهور آمریکا دارد. معمولا با توجه به توازن آرای جمهوریخواهان و دموکراتها، در صورتی که یک نامزد بتواند حداقل 60 درصد از آرای افراد مستقل را به سود خود به گردش در آورد، می تواند هم در سطح عمومی و هم ایالتی بر رقیب خود غلبه پیدا کند. 

آخرین نظرسنجی ها نشان می دهد که تنها 28 درصد از رای دهندگان مستقل  فعلا ( در رقابت بایدن-ترامپ) ناچارا خواستار حضور مجدد دموکراتها  در مسند قدرت هستند، حتی با وجود افول برخی شاخصه های اقتصادی ! بر اساس گزارش نیوزویک، 66درصد رای دهندگان مستقل قویا گفته اند هرگز تمایلی نسبت به بازگشت رئیس جمهور سابق آمریکا به کاخ سفید ندارند. همین مسئله می تواند منجر به بروز بحرانی تازه در اردوگاه جمهوریخواهان شود. افرادی که در شهرهای بزرگ زندگی می کنند و هچنان اکثر زنان، مخالف ترامپ و بازگشت وی به مسند قدرت هستند. با این حال ترامپ در میان مسیحیان انجیلی( انجلیستها) ، سفید پوستان و مردان حاشیه نشین یا همان کسانی که در حومه شهرهای بزرگ زندگی می کنند بیشترین محبوبیت را دارد. با همه این اوصاف، مخالفت حداکثری رای دهندگان مستقل خبر بدی برای ترامپ محسوب می شود!

 

گرگ کاکس، 54 ساله،یکی  از افراد مستقل که در سال 2020 به ترامپ رای داده است، در خصوص نامزدی دوباره وی در انتخابات ریاست جمهوری 2024 می گوید:

 "قطعاً نمی خواهم او( ترامپ )  نامزد شود، زیرا او حزب جمهوری خواه را تجزیه می کند و منجر به گردش آرا به سود حزب دموکرات خواهد شد."

فارغ از نظرسنجی صورت گرفته در میان رای دهندگان مستقل، به طور کلی 61 درصد از رای دهندگان آمریکایی با نامزدی دوباره ترامپ مخالف هستند. این نظرسنجی نشان می دهد که رئیس جمهور سابق آمریکا صرفا همان سبد رای 39 درصدی خود را در سرتاسر کشور( با احتساب جمهوریخواهان و بخشی از رای دهندگان مستقل) حفظ کرده است. نکته بسیار مهم اینکه اثبات برخی موارد مانند پنهانسازی اسناد محرمانه در ویلای شخصی ترامپ یا ادامه بررسی اتهام او در خصوص ماجرای حمله ششم ژانویه 2021 به کنگره آمریکا، تاثیر چندانی در نظرسنجی ها نداشته است. به عنوان مثال در نظرسنجی اخیر، اگر تمامی جرایم ترامپ به اثبات برسد، در نهایت تعداد مخالفان نامزدی وی از 61 درصد به 65 درصد افزایش خواهد یافت.نکته دیگر در نظرسنجی اخیر، به حمایت جمهوریخواهان از ترامپ باز می گردد. دو سوم جمهوری‌خواهان گفتند که می‌خواهند ترامپ دوباره نامزد شود . ۶۱ درصد از آنها گفتند که همچنان می‌خواهند او نامزد شود، حتی اگر متهم به جرم باشد.

این موضوع، خبر بسیار بدی برای رئیس جمهور سابق آمریکا محسوب می شود زیرا وی جهت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری 2024 نیاز به حمایت حداقل 90 درصدی جمهوریخواهان دارد خصوصا اینکه سبد رای افراد مستقل را تا حدود زیادی از دست داده است. در هر حال، وضعیت آشفته ترامپ در نظرسنجی ها سبب شده است تا سران حزب جمهوریخواه اندک اندک به فکر استفاده از چهره ای جدید باشند هر چند که ترجیح می دهند تا زمان برگزاری انتخابات میاندوره ای کنگره اقدامی دراین خصوص صورت ندهند! ترامپ روز شنبه در یک گردهمایی در ویلکس-بار در ایالت پنسیلوانیا اظهار داشت :

"ما آمریکا را پس خواهیم گرفت. و در سال 2024، مهمتر از همه، ما کاخ سفید باشکوه خود را پس خواهیم گرفت. من اقدامات پلیس اف بی آی را نیز( در تجسس در ویلای شخصی ترامپ در فلوریدا) قویا محکوم می کنم."

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها