کد خبر: 659549
تاریخ انتشار :

دو ایالت دردسرساز برای جمهوریخواهان

چرا ترامپ دوباره انتخابات را می بازد؟

چرا ترامپ دوباره انتخابات را می بازد؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

طی روزهای اخیر، ترامپ تلاش می کند خود را فردی پیروزی و رهبری مقتدر در حزب جمهوریخواه نشان دهد. نتایج انتخابات درون حزبی جمهوریخواهان برای انتخابات های ۲۰۲۲ در برخی از ایالت‌های آمریکا نشان می دهد که نامزدهای مورد حمایت رئیس‌جمهوری پیشین توانستند بر دیگر رقبای هم حزبی خود پیروز شده و به رقابت‌های این انتخابات‌ها راه یابند. نتایج انتخابات درون حزبی جمهوریخواهان در ایالات میشیگان، آریزونا و کانزاس نشان می دهد که رای‌دهندگان، نامزدهای مورد حمایت ترامپ را که از ادعای وی در مورد تقلب در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ نیز حمایت کرده بودند، برگزیدند.اما در این میان، نکاتی وجود دارد که نمی توان به سادگی نادیده انگاشت که تنها یکی از آنها، مربوط به شکست نامزدهای مورد حمایت ترامپ در ایالت جورجیا است! ایالتی که به صورت سنتی جمهوریخواه است اما در انتخابات ریاست جمهوری 2020، آرای ساکنان آن به سود دموکراتها به گردش در آمد. 

نامه

انتخابات میاندوره ای آمریکا ۱۷ آبان امسال و برای گزینش ۴۳۵ نماینده مجلس، ۳۵ سناتور، ۳۹ فرماندار و شماری زیادی از مقام های محلی و ایالتی در سراسر آمریکا برگزار می شود.در این میان، بیش از یکصدو پنجاه نفر از نامزدهای مورد تایید ترامپ در انتخاباتهای درون حزبی ایالتی پیروز شدند. اما در ایالات جورجیا و آریزونا، ترامپ کماکان سیاستمداری محبوب در میان هم حزبی هایش نیست. در ایالت آریزونا، اگرچه نامزد مورد حمایت ترامپ پیروز شد، اما نزدیک به 40 درصد از رای دهندگان ترجیح دادند به وی رای ندهند! 

چندین جمهوری خواه تایید کننده نتیجه انتخابات در انتخابات مقدماتی سال ۲۰۲۲ با مشکل مواجه شده‌اند. "لیز چنی" نماینده وایومینگ و نایب رئیس کمیته رسیدگی کننده به حمله ۶ ژانویه علیه مجلس نمایندگان در خطر از دست دادن جایگاه خود در انتخابات مقدماتی اواخر ماه جاری قرار دارد. "پیتر مایجر" از میشیگان و "تام رایس" از کارولینای جنوبی دو نماینده جمهوری خواه کنگره که به استیضاح ترامپ رای مثبت دادند و "آنتونی گونزالس" (اوهایو) و "فرد آپتون" (میشیگان) نمایندگان جمهوری خواه طرفدار استیضاح در وضعیت بدی قرار گرفتند و بازنشسته شدند.با این وجود، سایر جمهوری خواهان تایید کننده نتیجه انتخابات مانند "برایان کمپ" فرماندار جورجیا و "براد رافنسپرگر" معاون اجرایی فرماندار ایالتی جورجیا رقبای مورد تایید ترامپ را به راحتی شکست دادند. در این میان دیسانتیس نه نتایج سال ۲۰۲۰ میلادی را تایید کرده (تا از عصبانیت ترامپ و ایجاد چالش اولیه خطرناک جلوگیری کند) و نه درباره انتخابات پیشین وسواس دارد.

در یک جمع بندی کلی، ترامپ همچنان مورد علاقه جمهوریخواه بوده اما قدرت او رو به تضعیف است! اگرچه دو سوم جمهوری خواهان می‌خواهند حزب از رهبری ترامپ پیروی کند اما یک سوم آنها با وی شدیدا مخالف هستند. این مخالفت خود را در نظرسنجی های عمومی و ایالتی علیه ترامپ منعکس می سازد. فراموش نکنیم که ترامپ جهت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری حداقل به حمایت 90 درصدی جمهوریخواهن نیاز دارد اما اکنون این حمایت بین 60 تا 70 درصد است. همین موضوع می تواند بار دیگر منجر به گردش آرای جمهوریخواهان نارضی به سبد رای دموکراتها شود. 

نکته مهم تر اینکه نظرسنجی موسسه "هریس ایکس" نشان می دهد ترامپ وضعیت خوبی در نظرسنجی ها ( در میان افراد مستقل ) ندارد.58 درصد از رای دهندگان مستقل با وجود عملکرد ضعیف دولت بایدن، از حضور ترامپ در رقابتهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2024 حمایت نمی کنند. این افراد معتقدند که تاریخ مصرف رئیس جمهور سابق آمریکا پس از شکست در انتخابات جنجالی 2020 و حمایت از حمله به کنگره توسط طرفدارانش به پایان رسیده است. با این حال ترامپ به سادگی قصد ندارد در برابر نظرسنجی ها تسلیم شود! او به مانند سال 2020 که خود را پیروز مطلق انتخابات ریاست جمهوری می دانست، معتقد است که نظرسنجی های کنونی ساختگی و میزان محبوبیت وی در نزد رای دهندگان جمهوریخواه بالای 90 درصد است! در هر حال، شکست نامزدهای مورد علاقه ترامپ در جورجیا و چالشی که برای نامزد مورد حمایت وی در ایالت آریزونا به وجود آمد حکایت از احتمال تکرار نتایج انتخاباتی در این دو ایالت در انتخابات ریاست جمهوری آتی دارد. در این صورت، به راحتی 26 رای الکترال به سود دموکراتها به گردش در خواهد آمد و تکرار پیروزی آنها در سه ایالت میشیگان، ویسکانسین و پنسیلوانیا منجر به تکرار ماجرا در انتخابات 2020 خواهد شد.هر چند باید در انتظار تحولات تازه تا آن زمان باقی ماند.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها