کد خبر: 662265
تاریخ انتشار :

هشدار نظامی سرلشکر موسوی به دشمنان ایران

تسنیم/ فرمانده کل ارتش گفت: تاریخ گواه است که پیشینیان ما با تمام توان و با توکل به خدا بار سنگین مسئولیت خطیر پاسداری از استقلال و تمامیت ارضی را برعهده گرفتند و در ۸ سال دفاع مقدس از آن سربلند بیرون آمدند.

هشدار نظامی سرلشکر موسوی به دشمنان ایران
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، صبح امروز دوشنبه (28 شهریور) در مراسم بیستمین دوره جامع دانش پذیری دانشجویان دانشگاه های افسری ارتش ضمن گرامی داشت هفته دفاع مقدس و یادآوری روزهای حماسه و خون، اظهار داشت: درود می فرستیم به شهدای دفاع مقدس و گرامی می‌داریم آن روزهای  را که برای آزادی خواهان و حق طلبان دنیا که الگو و سرمشق آفرین است.

وی با اشاره به حضور افسرانی از فراجا در این دوره آموزشی گفت: امسال هم توفیق حضور جمعی از فراجا را در میان افسران ارتش داریم؛ فراجا یکی از بخش های خدوم پرکار و سودمند و مفید برای ملت عزیز است. کارکنان فراجا در واقع مدافعان امنیت و نظم اجتماعی هستند که در جای جای این مملکت مشغول به خدمت به مردم هستند و ما قدردان این عزیزان هستیم.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به خدمات و تلاش های سخت و شبانه روزی نیروهای کشوری و لشکری  در ایام اربعین گفت: امسال  حرکت بزرگ شبانه روزی را که دهها برابر سال‌های گذشته در آن خدمت رسانی شد را در عرصه اربعین حسینی شاهد بودیم که جای قدردانی و تشکر دارد.

موسوی تصریح کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران در قانون اساسی، ماموریت پاسداری از استقلال و تمامیت ارضی نظام جمهوری اسلامی را بر عهده دارد و شما افسران و فرماندهان آینده، چنین ارتشی هستید و آماده اید این ماموریت بسیار مهم و حیاتی را به بهترین نحو ممکن به انجام برسانید.

وی ادامه داد: تاریخ گواه است که پیشینیان ما با تمام توان و با توکل به خدا بار سنگین مسئولیت خطیر پاسداری از استقلال و تمامیت ارضی را برعهده گرفتند و در 8 سال دفاع مقدس از آن سربلند بیرون آمدند.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران بیان داشت: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به برکت خون شهدا و ایثارگران دوران دفاع مقدس، هر روز بالنده تر و قوی تر و مقتدر تر به پیش می رود و پرچم استقلال این کشور را در جهان برافراشته کرده است و تاکنون اجازه کوچکترین اقدام را علیه استقلال این کشور به دشمن نداده است.

موسوی تصریح کرد: با وجود تمامی تهدیدات و اقدامات خصمانه و جنگ تحمیلی هشت ساله و تهدیدات پس از آن از سوی دشمنان انقلاب اسلامی حتی یک وجب از خاک پاک این کشور به دشمنان واگذار نشد و همانطور که تمامیت ارضی این کشور تاکنون حفظ شده از این به بعد هم حفظ خواهد شد. حفظ استقلال و تمامیت ارضی ایران اسلامی  یعنی اینکه ارتش ماموریت خود را با کمک ملت و سایر نیروهای مسلح به بهترین نحو انجام داده و ارتش امروز سربلند است.

وی عنوان کرد: گذشتگان شما در زمین و هوا و دریا جنگیدند و پایمردی کردند تا این پرچم برافراشته بماند و ملت بزرگ ایران سرافراز و سربلند مسیر تعالی و افتخار خود را طی کنند. 

موسوی ادامه داد: بیش از 48 هزار نفر از مردان ارتش جمهوری اسلامی ایران لباس شهادت را پوشیدند و ده ها هزار نفر نیز به افتخار جانبازی رسیدند و مابقی نیز از جوانان و پیشکسوتان شاغلان و بازنشستگان بر سر پیمان خود با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ایستاده اند. و منتظرند تا با دستور فرماندهی معظم کل قوا با پای سر انجام وظیفه کنند.

فرمانده کل ارتش گفت: ارتش در همین لحظه و در تمام ساعات شبانه روز در هوا، زمین و آسمان های ایران عزیز تا عمق دریاها از مرزهای زمینی، شرق و غرب و جنوب و شمال کشور تا مدار 20 درجه در آبهای آزاد مشغول پاسداری از این کشور هستند.

موسوی خطاب به افسران حاضر در میدان گفت: شما لباس پاسداری تمامیت ارضی و استقلال جمهوری اسلامی ایران را بر تن کرده اید و پوشیدن لباس سربازی ارتش اسلام مبارکتان باد ایمان و فداکاری و شجاعت و ازخودگذشتگی پیش نیاز پا گذاشتن در این عرصه نورانی است که شما برگزیدگان جوانان این مرز و بوم با غیرت و همیت در این عرصه پر افتخار پا گذاشتید. 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها