کد خبر: 662293
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/گفتگوی نامه‌نیوز با نقوی حسینی

رئیسی در نیویورک با ملاقات‌های قوی به حاشیه‌سازان پاسخ دهد

فعال سیاسی اصولگرا گفت: دستگاه سیاست خارجی به ویژه نمایندگی جمهوری اسلامی در سازمان ملل باید برای مقابله با تحرکات معاندین، ملاقات های قوی و درست حسابی را برای رئیس جمهور پیش بینی کنند.

رئیسی در نیویورک با ملاقات‌های قوی به حاشیه‌سازان پاسخ دهد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه‌نیوز: سیدابراهیم رئیسی عازم نیویورک شد تا در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی کند و در حاشیه این اجلاس نیز گفتگوهای دیپلماتیک دو جانبه و چندجانبه‌ای با مقامات عالی رتبه سایر کشورها داشته باشد.

سیدحسین نقوی حسینی در گفتگو با نامه نیوز درباره حاشیه‌های احتمالی سفر سیدابراهیم رئیسی به نیویورک گفت: حضور رئیس جمهور در نیویورک با نطق در مجمع عمومی سازمان ملل و نشست های دیپلماتیک همراه خواهد بود. این یک فرصت بین المللی مهم برای ایران محسوب می شود چون رئیس جمهور کشورمان می تواند با تبیین دقیق و درست مواضع و دیدگاه های جمهوری اسلامی به بسیاری از فضاسازی های ضدایرانی پاسخ دهد و آنها را خنثی کند.

وی خبرسازی‌ها و شایعه پراکنی‌های رسانه‌های معاند علیه جمهوری اسلامی ایران را غلط و نادرست خواند و ادامه داد:‌ در عین حال که قبول داریم نقطه ضعف ها و اشکالاتی در اداره کشور وجود دارد ولی این ضعف ها و اشکالات در همه کشورهای دنیا نیز دیده می شود؛ با این وجود غربی ها و معاندین با برجسته سازی مسائل می کوشند تصویرسازی نادرستی را در افکارعمومی ایجاد کنند.

این فعال سیاسی اصولگرا یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران بنا دارد در عرصه بین المللی با همه کشورها ضمن تنش زدایی، زمینه های همکاری قوی سیاسی و اقتصادی را تعریف کند. امروز شاهد هستیم ایران مستحکم و پیگیر موضوع مذاکرات هسته ای را دنبال می کند و علاقمند به حصول توافق است.

وی با اشاره به اقدامات احتمالی معاندین در حین سفر رئیسی به نیویورک ادامه داد:‌ طبیعی است معاندین و مخالفین جمهوری اسلامی ایران ساکت نمی نشینند و برای ضربه زدن به کشورمان دست به تحرکات و تجمعاتی می زنند. این تحرکات همیشه و در دوره همه روسای جمهور سابق نیز وجود داشته است. معتقدم آقای رئیسی برای خنثی سازی این حرکت های حاشیه ساز باید حتما با ایرانیان مقیم خارج کشور و سرمایه گذاران خارجی علاقمند به ورود در بازارهای ایران ملاقات های پررنگ و قوی بگذارد.

این تحلیلگر مسائل سیاسی تأکید کرد: از شانس آقای رئیسی زمان او عازم سفر به نیویورک شد که در داخل کشور موضوع فوت خانم مهسا امینی پیش آمد و معاندین مشغول فضاسازی رسانه ای درباره این موضوع هستند تا با برانگیختن احساسات، افراد را به صحنه بکشانند. معتقدم دستگاه سیاست خارجی به ویژه نمایندگی جمهوری اسلامی در سازمان ملل باید برای مقابله با این تحرکات، ملاقات های قوی و درست حسابی را برای رئیس جمهور پیش بینی کنند.

نقوی حسینی با اشاره به اهمیت ملاقات های دیپلماتیک مهم با روسای جمهور و مقامات عالی رتبه سایر کشورها در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد ادامه داد: غیر از ملاقات با رئیس جمهور آمریکا که نه زمینه اش وجود دارد و نه امکان پذیر است،‌ دیدار با رهبران سایر کشورها به ویژه اعضای شورای امنیت سازمان ملل و روسای سازمان های بین المللی آثار و برکات خیلی زیادی برای کشور خواهد داشت.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها