کد خبر: 662478
تاریخ انتشار :

سیاست یک بام و دو هوای آمریکا نسبت به زینب عراقی و مهسای ایرانی

کارشناسان سیاست یک بام و دو هوای آمریکا نسبت به قتل زینب عصام ماجد دختر 15 ساله عراقی به ضرب گلوله نیروهای آمریکایی و مرگ ناگهانی مهسا امینی دختر 22 ساله ایرانی را محکوم کردند.

سیاست یک بام و دو هوای آمریکا نسبت به زینب عراقی و مهسای ایرانی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

زینب عصام، دختر ۱۵ ساله عراقی در منطقه ابوغریب بغداد به ضرب گلوله‌ای سرگردان از سوی نظامیان آمریکایی به شهادت رسید.

قتل زینب خشم مردم عراق را در پی داشت و آنان در هشتگ «آمریکا زینب را به قتل رساند»، «خروج نیروهای آمریکایی از عراق» را خواستار شدند و نوشتند که مردم عراق فقط پس از اخراج نیروهای بیگانه روی آرامش را خواهند دید.

همزمان با این واقعه تلخ، فوت شهروند کرد ایرانی مهسا رخ داد. هشتگ جمهوری اسلامی ایران راه اندازی شد و هشتگ #مهسا_امینی توسط ایرانیان داخل و خارج از کشور به ترند ایرانی رسید.

دشمنان داخلی جمهوری اسلامی و خارج از ایران، فوت این زن جوان را دستاویزی برای فتنه انگیزی، دور کردن جامعه مسلمان ایرانی از اسلام و تهییج بر ضد موازین اسلامی قرار دادند. آنها که در حقیقت هیچ اهمیتی به مرگ مهسا امینی نمی دهند، می خواهند از این حادثه برای اهداف دیگری سوء استفاده کنند.

بایدن و استانداردهای دوگانه آمریکا

در همین زمینه، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا با بیان اینکه در کنار مردم شجاع ایران، زنان شجاع ایران و تظاهرات کنندگان قرار دارد، تلاش کرد همین ژست تحریک‌آمیز را از تریبون سازمان ملل نشان دهد.

وی در ادعای خود از عبارت «ابتدایی ترین حقوق ایرانیان»، استفاده کرد. این در حالی است که حقوق مردم در ایالات متحده غصب می شود و ایالات متحده حقوق مردم سایر کشورهای جهان را نیز مستقیماً با سلطه جویی یا اشغالگری غصب می کند.

آمریکا صراحتاً اعلام کرده که ثروت ملی سوریه را می دزدد، و نفت و گاز این کشور را غارت می نماید.

با این حال بایدن به تحریک آشوبگران در ایران می پردازد اما همزمان نسبت به کشته شدن دختر عراقی (زینب عصام ماجد) توسط نیروهای اشغالگر آمریکایی و سربازانش در حومه بغداد سکوت می کند و نسبت به این حادثه غم انگیزی تفاوت است.

خشم عراقی ها شبکه های اجتماعی را در نوردید

موج خشم عراقی ها به سرعت از خیابان به شبکه های اجتماعی کشیده شد. سیاستمداران و نیروهای آمریکایی، متهم به کشتن این دختر هستند. بر اساس آنچه خانواده مقتول به رسانه های عراقی گفتند که دخترشان بر اثر اصابت گلوله تیراندازی شده از میدان تیر نظامی در نزدیکی روستای البلوان در منطقه ابوغریب درگذشت.

این مصیبت بزرگ قلب همه عراقی ها را متاثر کرد و موجی از خشم را در روح و روان آنها برانگیخت، به ویژه در میان محافل مردمی موجی از مقاومت به راه انداخت.

عراقی ها حضور حتی یک نفر از سربازان آمریکایی در خاک عراق را هتک حرمت خود می دانند. مرکز فرماندهی عملیات بغداد برای آغاز تحقیقات در مورد حادثه شهادت این نوجوان، در بیانیه ای اعلام کرد که مقامات ذیصلاح ناظر بر روند این تحقیقات به افکار عمومی اطلاع رسانی خواهند کرد و دلایل و اقدامات قانونی لازم را علیه هر کسی که ثابت شود در این حادثه دست داشته است، اتخاذ خواهند کرد. این در حالی است که تحلیلگران عراقی، از جمله تحریر الشرع، تأکید کردند که دولت فعلی تاکنون موفق نشده به مداخله آمریکا در امور داخلی عراق عراق پایان دهد. بنابراین چگونه می خواهد به وعده خود درباره پرونده شهادت زینب عمل کند.

نیروهای اشغالگر آمریکایی باید اخراج شوند

در میان «توئیت، مقاله یا بیانیه» خشمگین عراقی‌ها، به صورت یک صدا آمده است که «زمان خروج پایگاه‌های آمریکایی از عراق فرا رسیده است» و خاطرنشان کرد: «مردم عراق از امنیت برخوردار نیستند. امنیت تنها با بیرون راندن همه نیروهای خارجی از عراق محقق می شود. طفل معصوم (زینب عصام ماجد) با گلوله این مستکبران به شهادت رسید».

شیخ قیس خزعلی دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق خواستار تحقیق پیرامون این حادثه تلخ یعنی شهادت زینب عصام و رسیدگی فوری و سریع شد.

وی از نیروهای امنیتی و اطلاعاتی عراق خواست تا گزارش مفصلی را به مردم عراق ارائه کنند، پیامدهای این حادثه بزدلانه را بپذیرند و درباره وجود یک پایگاه نظامی آمریکایی در خاک عراق که نقض آشکار قانون اساسی عراق به شمار می رود، توضیح دهند.

اشغال خونین عراق

قابل ذکر است که آمریکا و متحدانش عراق را در سال 2003 اشغال کردند و طولانی ترین جنگ منطقه را انجام دادند و هدف آمریکا، نابودی عراق و زیرساخت های آن برای خدمت به رژیم صهیونیستی بود.

خیزش مردمی در جنوب عراق در سال 1991 همزمان با اخراج نیروهای متجاوز از کویت، ایالات متحده و متحدانش را ملزم به آغاز عملیات نظامی علیه آن کرد که منجر به کشته شدن صدها هزار غیرنظامی شد. برخی تخمین ها حاکی از کشته شدن 151 تا 700 هزار غیرنظامی عراقی یا بیشتر است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها