کد خبر: 662550
تاریخ انتشار :

آقایی: دیدار رئیسی و مکرون شاید نشانه‌ای از احیای مذاکرات باشد

هدایت‌الله آقایی در گفت‌وگو با سایت «خبرسراسری» گفت: ظاهر امر نشان نمی‌داد که آغوش بازی برای برجام و یا موافقت‌نامه هسته‌ای وجود دارد اما شاید صحبت‌های غیررسمی از جمله صحبت با مکرون نشانه‌هایی باشد اما باید جزئیات منتشر شود تا بعدا تحلیل کرد.

آقایی: دیدار رئیسی و مکرون شاید نشانه‌ای از احیای مذاکرات باشد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، به نقل از سایت خبرسراسری، هدایت‌الله آقایی، فعال سیاسی اصلاح طلب، در آغاز درباره نتایج سفر رئیسی به نیویورک گفت: «من فکر می کنم آقای رئیسی دست خالی به سازمان ملل رفته بود و چیزی برای گفتن نداشت و حرف‌هایش نیز همه تکراری بود و حتی عبارت نو نیز برای دنیا نداشت و بیشتر درباره بحث هسته‌ای و مواضع گذشته را مطرح کرد که ما پایبند بوده‌ایم و ترامپ خارج شد. به‌نظر من سفر بی‌فایده‌ای بود و نتیجه خاصی نداشت».

او در ادامه درباره احتمال از سر گیری مذاکرات و گفت‌وگوهای هسته‌ای در حاشیه سخنرانی‌های سازمان ملل افزود: «در ارتباط با مسئله هسته‌ای اگر لابی شده باشد شاید مذاکره صورت بگیرد اما ما اطلاعاتی کافی نداریم اما ظاهر امر نشان نمی‌داد که آغوش بازی برای برجام و یا موافقت‌نامه هسته‌ای وجود دارد اما شاید صحبت‌های غیررسمی از جمله صحبت با مکرون نشانه‌هایی باشد اما باید جزئیات منتشر شود تا بعدا تحلیل کرد».

آقایی در پایان درباره علت بی‌نتیجه‌بودن سفر رئیسی گفت: «آقای رئیسی دولتی است کاملا اصولگراست و با کنار زدن رقبا به ریاست جمهوری آمده و مجبور است که به نوعی با اتاق فکرهای پشت سر خود هماهنگ باشد بنابراین به آن شکل اختیارات زیادی ندارد و نمی‌توان انتظار داشت که تصمیم‌گیری کند و عمدتا با تصمیمات دیگران پیش می‌رود».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها