کد خبر: 662681
تاریخ انتشار :

پایان سخنرانی‌های مجمع عمومی سازمان ملل

نشست رهبران مجمع عمومی روز دوشنبه در حالی به پایان رسید که هیچ نماینده‌ای از هیچ یک از دولت‌های میانمار و افغانستان برای دومین سال متوالی حضور نداشت.

پایان سخنرانی‌های مجمع عمومی سازمان ملل
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، در نشست سالانه رهبران در سطح عالی، هیچ سخنانی از سوی طالبان حاکم بر افغانستان که اکنون پس از آمریکا کنترل کشور را در دست دارند، وجود نداشت و هیچ سخنی از میانمار، جایی که یک نظامی سال گذشته دولت غیرنظامی و رهبر بالفعل بازداشت شده آن، آنگ سان سوچی را سرنگون کرد.

ماه گذشته، سازمان ملل متحد فرستاده ویژه در امور میانمار گفت که دیگر از این کشور جنوب شرقی آسیا دیدن نخواهد کرد، انتخابات ارتش میانمار در فوریه 2021 قدرت را از دولت سوچی گرفت و کشور را به چیزی فرو برد که برخی از کارشناسان سازمان ملل متحد. آن را جنگ داخلی توصیف کرده‌اند. منتقدان می گویند که اتهامات مطرح شده علیه سوچی و شخصیت های ارشد کابینه او برای دور نگه داشتن آنها از سیاست ساخته شده است.

در ماه دسامبر، سازمان ملل متحد اقدامات در مورد درخواست افغانستان و میانمار برای کرسی‌ را به تأخیر انداخت. دیپلمات‌ها سپس گفتند که تصمیم به تاخیر انداختن درخواست‌های حکومت میانمار و طالبان به دلیل اقدامات حاکمان جدید دو کشور مورد حمایت گسترده قرار گرفته است.

میانمار و افغانستان روز دوشنبه کاملاً نادیده گرفته نشدند. بهارات راج پائودیال، وزیر امور خارجه نپال، هر دوی آنها را مطرح کرد. وی خاطرنشان کرد: "افغانستان در پرتگاه عدم اطمینان و خشونت باقی مانده است" و از همه احزاب در میانمار خواست تا "به اراده مردم برای انتخاب نمایندگان خود احترام بگذارند."

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها