کد خبر: 662869
تاریخ انتشار :

روسیه گوترش را به سوء استفاده از اختیاراتش متهم کرد

روسیه با انتقاد از موضع دبیرکل سازمان ملل درباره همه‌پرسی‌های الحاق در چهار منطقه اوکراین، او را به سوءاستفاده از اختیاراتش متهم کرد.

روسیه گوترش را به سوء استفاده از اختیاراتش متهم کرد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، به نقل از پایگاه راشاتودی، مسکو اعلام کرد آنتونیو گوترش صرف داشتن سمت دبیر کلی سازمان ملل این حق را که بیانیه‌های سیاسی صادر کند، ندارد.

پس از آنکه آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل همه پرسی‌های اخیر بر سر الحاق به روسیه در چهار منطقه دونتسک، لوهانسک، خرسون و زاپوروژیا در اوکراین را غیرقانونی خواند، هیات روسیه در سازمان ملل در واکنش به این موضع‌گیری گفت، دبیرکل سازمان ملل نباید سعی کند بر موضع اعضای این سازمان تأثیر بگذارد.

گوترش در واکنش خود به این همه‌پرسی‌ها که در آن مردم این مناطق با اکثریت آرا به الحاق به روسیه رای دادند، ادعا کرد، این همه‌پرسی‌ها را "نمی‌توان بیان واقعی اراده مردم نامید" چون در مناطق "تحت اشغال روسیه" برگزار شده است.

 هیئت روسیه در سازمان ملل در بیانیه‌ای این سخنان گوترش را ناقض منشور سازمان ملل خوانده و نسبت به آنها ابراز تأسف کرد.

در این بیانیه نوشته شده است، منشور سازمان ملل، دبیرکل این سازمان را به عنوان "کارمند اداری ارشد سازمان" معرفی می کند.

در ادامه این بیانیه آمده است: "وظایف اداری به دبیرکل سازمان ملل این حق را نمی دهد که از طرف کلیت سازمان ملل بیانیه‌های سیاسی صادر کند چه رسد به اینکه به صورت یکجانبه دست به تفسیر هنجارهای منشور و اسناد مجمع عمومی سازمان ملل بزند زیرا این سازمان به کشورهای عضو آن تعلق دارد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها