کد خبر: 662871
تاریخ انتشار :

پوتین: کی‌یف آتش‌بس برقرار کند

رئیس جمهور روسیه در مراسم ویژه الحاق چهار منطقه اوکراین به خاک کشورش ضمن حمایتش از این رخداد آن را نتیجه انتخاب مردم این مناطق دانست.

پوتین: کی‌یف آتش‌بس برقرار کند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ولادیمیر پوتنین، رئیس جمهور روسیه در جریان مراسم ویژه امضای رسمی اسناد پیوستن چهار منطقه "دونتسک"،"لوهانسک"، "زاپوریژیا" و "خرسون" به خاک روسیه در محل تالار سنت جورج کرملین به ایراد سخنرانی پرداخت.

پوتین در این سخنرانی با تاکید بر اینکه این مناطق حالا سرنوشتی مشترک با روسیه دارد، از حکومت اوکراین خواست سریعا آتش‌بس برقرار کرده و به مذاکرات بپیوندد.

رئیس جمهور روسیه در این سخنرانی با تاکید بر اینکه مردم جمهوری خلق دونتسک، جمهوری خلق لوهانسک، خرسون و زاپوریژیا برای همیشه شهروندان روسیه شده‌اند گفت: ما با هر ابزاری که در اختیار داریم از سرزمینمان محافظت خواهیم کرد.

به گفته پوتین غرب صرفا روسیه را به عنوان یک مستعمره و روس‌ها را به عنوان برده می‌بیند و مساله مهم از نظر غربی‌ها این است که استقلال همه کشورها تسلیم آمریکا شود.

رئیس جمهور روسیه با تاکید بر اینکه غرب همه کار می‌کند تا نظام نواستعماری را حفظ کند، بیان داشت: وعده غربی‌ها برای عدم گسترده‌سازی ناتو به سمت شرق در نهایت یک فریب کثیف از آب در آمد.

پوتین روسیه را تمدنی بزرگ که به اندازه یک هزاره عمر دارد، خواند.

رئیس جمهور روسیه گفت، این غربی‌ها بودند که اصل تجاوزناپذیری مرزها را زیر پا گذاشتند و حالا می‌خواهند درباره اینکه چه کسی حق تعیین سرنوشت خودش را داشته و چه کسی شایستگی ندارد تصمیم بگیرند.

رئیس جمهور روسیه تاکید کرد، غرب هیچ گونه حق اخلاقی برای اینکه که درباره دموکراسی صحبت کند، ندارد.

او ادامه داد: ما اکنون شاهد گسترش روس‌هراسی توسط غرب در سراسر جهان در ضمن تلاش‌های غربی‌ها برای پیشبرد فرهنگ نئولیبرالی به عنوان یک الگو هستیم.

او اضافه کرد: روس هراسی غربی چیزی جز نژادپرستی نیست.

رئیس جمهور روسیه اظهار کرد، نظم جهانی غربی یک نظم آزاد نیست بلکه یک نظم ریاکارانه و پر از دروغ است.

او گفت:‌ آمریکا عملا آلمان، کره جنوبی و ژاپن را در اشغال خود دارد اما با آنها از برابری حرف می زند.

پوتین عنوان داشت: شیوه "همکاری" رهبران اروپایی و غربی با آمریکا در اصل چیزی جز خیانت به مردم خودشان نیست.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها