کد خبر: 662872
تاریخ انتشار :

کرملین: عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین ادامه می‌یابد

سخنگوی کرملین امروز (جمعه) به خبرنگاران گفت، از آنجا که کی‌یف تمایلی به مذاکره ندارد؛ مسکو بر ادامه عملیات نظامی ویژه خود در اوکراین تاکید می‌کند.

کرملین: عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین ادامه می‌یابد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، به نقل از خبرگزاری تاس، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت: در شرایطی که طرف اوکراینی بارها و بارها عدم تمایل خود برای برگزاری هرگونه مذاکره را اعلام کرده، (روسیه) بر ادامه عملیات ویژه نظامی خود در اوکراین تاکید می‌کند.

این مقام کرملین همچنین اظهار داشت، کی‌یف مسیر مذاکره را کاملاً رها کرده؛ در حالی که همچنان خواسته‌های روسیه و اهداف عملیات ویژه مسکو تغییر نکرده‌ است.

سخنگوی کرملین به خبرنگاران گفت: کرملین موضوع تشدید تنش هسته‌ای را بسط نخواهد داد و کسانی که در مورد آن صحبت می‌کنند، غیر مسئولانه عمل می‌کنند.

دیمیتری پسکوف، در پاسخ به سوالی از وی درباره اینکه چه خط‌ قرمزهایی برای تشدید تنش هسته‌ای وجود دارد، گفت: "مساله دقیقا آن افرادی هستند که بی ملاحظگی کرده و درباره تشدید تنش‌های هسته‌ای صحبت می‌کنند. ما نمی‌خواهیم این موضوع را بسط دهیم. ما در نهایت از همه می‌خواهیم که مسئولانه عمل کنند."

وی افزود، مسکو می‌تواند بار دیگر پیشنهاد دهد همه با دکترین هسته‌ای روسیه که در آن "همه چیز نوشته شده است"، آشنا شوند.

سخنگوی کرملین همچین با ‍"تروریسم دولتی" خواندن خرابکاری‌های اخیرا رخ داده در خطوط انتقال گاز روسیه به اروپا گفت: "این تروریسم دولتی را نباید بدون تحقیقات بین‌المللی جدی رها کرد."

سخنگوی کرملین در ارتباط با برنامه الحاق چهار منطقه اوکراین به خاک روسیه نسبت به هرگونه حمله به این مناطق هشدار داده و تاکید کرد: "هرگونه حمله خمپاره‌ای به اراضی جدید روسیه، در حکم حمله علیه این کشور است."

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها