کد خبر: 663163
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/ گفت‌وگوی «نامه‌نیوز» با احمد کریمی اصفهانی

باید میان اعتراض و براندازی قائل به تفکیک باشیم

احمد کریمی اصفهانی گفت: اعتراض، حق مردم است اما اعتراضی که در چارچوب قانون باشد.

باید میان اعتراض و براندازی قائل به تفکیک باشیم
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه‌نیوز: شرایط این روزهای کشور به گونه‌ای است که شاید بیش از هر زمان نیاز به برقراری یک آرامش اجتماعی و سیاسی احساس می‌شود تا از این رهگذر هم به مطالبات اصولی مردم پاسخ مناسب داده شود و هم از ناامنی‌ها جلوگیری شود.

احمد کریمی اصفهانی، فعال و تحلیلگر مسائل سیاسی، درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «امیدواریم که صحبت‌های مقام معظم رهبری چراغ راهی برای همه باشد و بعد از این آرامشی ماندگار را در کشور شاهد باشیم. با تکیه بر فرمایشان رهبر انقلاب باید بدانیم که میان اعتراض منطقی به مشکلات داخلی و تحریک‌ها و برنامه‌ریزی‌های استکبار جهانی به ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی فرق است و این دو را نباید با هم آمیخته کنیم. امروز بیش از هر زمان نیاز به جهاد تبیین داریم زیرا بسیاری از معترضانی که به خیابان آمدند افراد کم سن و سالی هستند که باید برای آنها تبیین کرد و گفت که چه درست و چه نادرست».

او ادامه داد: «دشمنان ایران از ابتدای انقلاب اسلامی هر کاری کردند که نظام را تضعیف کنند. روزگاری ترورهای گسترده در کشورمان انجام می‌دانند و بعد از آن هشت سال جنگ را بر ما تحمیل کردند و بعدش وارد فاز تحریم شدند اما در نهایت متوجه شدند که هیچ کدام از اینها بر قدرت جمهوری اسلامی ایران تأثیر نمی‌گذارد و حالا به عنوان آخرین حربه می‌خواهند مردم را در برابر مردم قرار دهند».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «مشخص است که ناراحتی مردم از فوت خانم مهسا امینی هیچ وقت چنین واکنشی را در پی نداشت که باعث هرج‌ومرج و ناامنی شود. درست است که همه از مرگ خانم امینی ناراحتیم و باید هم چگونگی فوت ایشان پیگیری شود اما این ناآرامی‌ها و هرج‌ومرج‌ها فراتر از درخواست پیگیری پرونده آن مرحومه است و حتی به حجاب هم مربوط نمی‌شود و کاملا به قصد براندازی است. پس باید میان اعتراض و براندازی تفکیک قائل شویم و همه نخبگان عالم سیاست که گاهی خودشان آتش‌بیار معرکه هم می‌شوند، موضع بگیرند و خط خود را از دشمنان برانداز جدا کنند».

کریمی اصفهانی در پایان درباره اصل حق اعتراض گفت: «اعتراض، حق مردم است اما اعتراضی که در چارچوب قانون باشد. احزاب، اصناف و مردم می‌توانند برای تجمع مجوز بگیرند اما در عین حال بدانیم که نباید انتظار داشته باشیم همین حالا و در شرایطی که هنوز آرامش حاکم نشده، به احزاب و گروه‌ها مجوز تجمع داده شود. باید شرایط آرام شود و در آن صورت بله باید مجوز هم داده شود تا تجمع‌هایی با اعتراضات منطقی و به دور از توهین به نظام و ایجاد هرج‌ومرج برگزار شود».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها