کد خبر: 663260
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/ گفت‌وگوی «نامه‌نیوز» مهرداد لاهوتی

دشمنان می‌خواهند ایران مثل سوریه و افغانستان شود

مهرداد لاهوتی گفت: باید بدانیم که انقلاب اسلامی دشمنان زیادی دارد و آنها در موقعیت‌هایی مانند اعتراضات مردمی وارد عمل می‌شوند تا فضا را مشتنج و مردم را تحریک کنند.

دشمنان می‌خواهند ایران مثل سوریه و افغانستان شود
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه‌نیوز: وضعیت این روزهای کشور طوری است که بیش از هر زمان نیاز به آرامش اجتماعی و سیاسی حس می‌شود؛ به ویژه آنکه در دو هفته اخیر شاهد هرج‌ومرج‌هایی در کف خیابان‌ها بوده‌ایم اما برای نیل به این مهم چه می‌توان کرد؟

مهرداد لاهوتی، نماینده پیشین مجلس و تحلیلگر مسائل سیاسی، درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «همه مسئولان باید برای رفع نگرانی‌های مردم تلاش کنند و هیچ‌کس نمی‌تواند انکار کند که نارضایتی‌هایی در کشور وجود دارد اما باید توجه داشت که معترضان دو دسته‌ بودند؛ نخست افرادی که به دلیل فوت خانم مهسا امینی آزرده‌خاطر شده بودند و دوم کسانی که سعی کردند از این موضوع سوءاستفاده کنند. ما باید بدانیم که انقلاب اسلامی دشمنان زیادی دارد و آنها در موقعیت‌هایی مانند اعتراضات مردمی وارد عمل می‌شوند تا فضا را مشتنج و مردم را تحریک کنند. مردم که به اموال خودشان آسیب نمی‌زنند. آتش‌زدن اتوبوس‌ها، بانک‌ها و.. کار دشمنانی است که دلسوز اموال مردم نیستند. این اموال برای مردم است و در صورت تخریب باید از جیب خودشان جبران شوند؛ از طریق همان مالیات‌هایی که خود مردم پرداخت می‌کنند».

او ادامه داد: «حاصل ناامنی‌ها چه می‌شود؟ آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها بدشان نمی‌آید که ایران را به سمت افغانستان و سوریه‌شدن بکشانند. آنها می‌خواهند این وضعیت را در ایران به وجود آورند. در همین سیاست‌های قانون برنامه هفتم که رهبر انقلاب ابلاغ کردند دو نکته اقتصادی مهم وجود دارد؛ نخست آنکه تورم تک‌رقمی شود و دوم آنکه به رشد اقتصادی هشت درصد برسیم. برای رسیدن به رشد اقتصادی هشت درصد نیاز به 65ملیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی است و در حوزه داخلی هم نیاز است که 3هزار و 400میلیارد تومان سرمایه‌گذاری داخلی نیاز است. حالا شما تصور کنید در شرایط کنونی که در خیابان‌ها ناامنی باشد، اصلا امکان جذب سرمایه‌گذاری خارجی وجود دارد؟ و در داخل هم سرمایه‌گذاری پیدا می‌شود که برای سرمایه‌گذاری اطمینان کند؟ معترضان باید بدانند که با این اقدامات شرایط کشور رو به بهبود نخواهد رفت».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «حاکمیت هم باید بستری برای اعتراضات فراهم کند و مطالبات مردم را بشنود. مردم هم بدانند که اعتراض راه خودش را ندارد و نباید به ناامنی منجر شود. من خودم هم خیلی وقت‌ها انتقادهای بسیار و گاهی انتقادهای تندی به مسائل مختلف در کشور داشته‌ام و با رک‌ترین ادبیات مسئولان را نقد کرده‌ام. من باور دارم هیچ ایرادی ندارد انتقاد کرد و حتی انتقاد را با عصبانیت مطرح کرد اما انتقاد عصبانی متفاوت است با هرج‌ومرج و بازی‌کردن در زمین دشمنان».

لاهوتی در پایان گفت: «یک زمانی وزیر امور خارجه فرانسه به شهروندان فرانسوی گفت ایران کشور ناامنی است و به این کشور سفر نکنید. من همان زمان در مجلس خطاب به او گفتم که ایران امن‌ترین کشور دنیاست و حتی از خود فرانسه هم امن‌تر است. واقعا اغراق هم نکردم زیرا ایران همواره کشوری دارای امنیت بوده است؛ پس امیدوارم بدانیم که این امنیت را نباید به خطر اندازیم و طوری نشود که واقعا کشوری ناامن داشته باشیم».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها