کد خبر: 663418
تاریخ انتشار :

واکنش متفاوت زاکانی به اعتراضات مردم در روزهای اخیر

شهردار تهران گفت: حوادث روزهای گذشته در سراسر کشور حکایت از کینه نظام سلطه بر علیه انقلاب اسلامی دارد. اگر ۴۳ سال پیش شعارهای انقلاب اسلامی زلزله بر نظام سلطه انداخت و اربابان نظام سلطه را دستخوش ضربه جدی کرد و دل محرومین را روشن کرد امروز ساختن الگویی بر اساس آن آرمان‌ها که عدالت، پیشرفت و معنویت در آن حرف اول را می‌زند مرگ حتمی سردمداران ظلم را به همراه خواهد داشت.

واکنش متفاوت زاکانی به اعتراضات مردم در روزهای اخیر
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

شهردار تهران از بهره برداری کلان پروژه‌های تهران از ۱۲ بهمن تا پایان سال جاری خبر داد.

علیرضا زاکانی در آئین افتتاح سه یاورشهر در تهران، گفت: دشمن تلاش می‌کند نسل جوان را از مجموعه انقلاب اسلامی با فرضیات غلطی که برای خود بافته جدا کند؛ اما ارائه خدماتی همچون بهره برداری از یاورشهرها در نقطه مقابل این اقدام کارسازی می‌کند و هم نقش دشمن را بر آب می‌کند و هم نقش‌آفرینی برای آینده بهتر را انجام می‌دهد.

وی افزود: حوادث روزهای گذشته در سراسر کشور حکایت از کینه نظام سلطه بر علیه انقلاب اسلامی دارد. اگر ۴۳ سال پیش شعارهای انقلاب اسلامی زلزله بر نظام سلطه انداخت و اربابان نظام سلطه را دستخوش ضربه جدی کرد و دل محرومین را روشن کرد امروز ساختن الگویی بر اساس آن آرمان‌ها که عدالت، پیشرفت و معنویت در آن حرف اول را می‌زند مرگ حتمی سردمداران ظلم را به همراه خواهد داشت.

زاکانی ادامه داد: دستگاه‌ها نمی‌خواهند بگذارند قله‌های افتخار را فتح کنیم. امروز که دولت انقلابی بر مسند امور، به مردم خدمتگزاری می‌کند دشمن بیش از پیش ضربه خورده است. امروز که دولت عزم خود را جزم کرده که گره‌های به ظاهر کور را باز کند و مجلس و دستگاه قضایی همت خود را در حمایت از اقدامات جهادی جمع کرده‌اند دشمن نمی‌تواند این امور را ببیند و نمی‌خواهد بن بست‌ها گشوده شود و تلاش می‌کند در سراسر کشور نتیجه این تلاش‌ها نمایان نشود.

شهردار تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه مسئولیت پذیری از نخستین روزهای تشکیل شورا و شهرداری دوره ششم مد نظر قرار گرفته است، افزود: مسئولیت‌پذیری با جدیت دنبال شد تا با وجود مشکلات موجود راهی به سمت تغییر و تحول پیدا کنیم. کلمه مسئولیت پذیری کلمه‌ای است که از اساس و اصل انقلاب اسلامی و اسلام ناب است. برای اینکه بتوانیم مسئولیت بپذیریم و کار شایسته انجام دهیم درک ما بر این استوار شد که با مشارکت همه دستگاه‌ها مشکلات را حل کنیم و تهران را بسازیم.

وی افزود: در مدیریت شهری جدید مدیریت مشارکتی را مد نظر قرار دادیم و آنچه که موضوع اصلی است خدمت به مردم است. از مرداد ماه به لطف خداوند با تدبیر شورای ششم و مدیریت برخاسته از آن هر هفته یک کلان پروژه در دستور کار قرار گرفته تا دوازدهم بهمن و از این تاریخ به لطف سالروز ورود امام راحل(ره) به کشور هر روز تا عید نوروز پروژه‌های بزرگی در تهران افتتاح خواهد شد که ۸۰ درصد آنها خاتمه کار و دو درصد شروع کارهای بزرگ همچون آزادراه شهید شوشتری خواهد بود.

وی ادامه داد: موضوع مسائل اجتماعی از ابتدا در این دوره مد نظر قرار گرفت و در همین راستا قرارگاه اجتماعی تشکیل شد و بیش از ۱۵ دستگاه در این امر مشارکت جدی داشتند. دستگاه‌هایی همچون استانداری، فرمانداری تهران و ری، فراجا، سپاه، بسیج، بهزیستی، کمیته امداد، مجموعه دستگاه قضایی، دانشگاه‌های علوم پزشکی، ستاد مبارزه با مواد مخدر و همه این مجموعه‌ها دست به دست هم دادند تا موضوعات اجتماعی تهران را حل و فصل کنند. این دستگاه‌ها در کنار هم ما شدند و هر یک مسئولیت‌هایی را به عهده گرفتند و نهایتا امروز مفتخر هستیم که در شهر تهران شاهد ایجاد ظرفیت ۱۹ هزار و ۷۰۰ نفری برای معتادین متجاهر باشیم و امروز نیز با افتتاح این سه مرکز ظرفیت ۱۷۵۰ نفری به این مجموعه اضافه خواهد شد که البته در فاز دوم یاورشهر نهم که کار آن از امروز آغاز می‌شود ۲۵۰۰ نفر ظرفیت افزوده خواهد شد تا نهایتا پدیده زشت خیابان خوابی برای بخشی از انسان‌هایی که امکان خلیفه الهی هر یک از آنها وجود دارد و شرایط امروز در شأن آنها نیست مشکلاتشان حل و فصل شود. امروز در مجموع بیش از ۲۱ هزار نفر ظرفیت نگهداری معتادین متجاهر در تهران ایجاد شده است.

وی تاکید کرد: گام بعدی ما ناظر به کودکان خیابانی است. ظرفیت‌هایی در قرارگاه اجتماعی دنبال می‌شود که این پرونده با کمک بهزیستی بسته شود و ظلم و استثمار این کودکان پایان پیدا کند و گام بعدی نیز متکدیان سطح شهر خواهند بود. همزمان در مسیر رسیدگی به خانواده این عزیزان نیز حرکت خواهیم کرد و این موضوع در دستور کار قرارگاه اجتماعی قرار گرفته است. مفتخریم از طریق خدمت به منت به مردم و با ایجاد زمینه مشارکت مردم روشنی و افتخار را برای آینده ترسیم کنیم.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها