کد خبر: 663449
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/ گفت‌وگوی «نامه‌نیوز» با منصور حقیقت‌پور

این نوجوان‌ها درکی از خطر تجزیه‌طلبی ندارند

منصور حقیقت‌پور گفت: این نوجوانان‌های 18-17 ساله که در خیابان‌ها می‌آیند نه درکی از موضوع خطر تجزیه‌طلبی ایران دارد و نه تهدیدهای امنیتی از سوی کشورهای متخاصم را می‌شناسند.

این نوجوان‌ها درکی از خطر تجزیه‌طلبی ندارند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه‌نیوز: وضعیت اجتماعی سه هفته اخیر مشتنج بود اما در این وضعیت چه باید کرد که آرامش هم در عرصه سیاسی و هم در عرصه اجتماعی به کشور بازگردد؟

منصور حقیقت‌پور، فعال و تحلیلگر مسائل سیاسی، درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «من برای جوانان احترام قائلم اما آنها باید حواسشان جمع باشد که توسط عده‌ای معلوم‌الحال به انحراف نروند. افرادی که فاقد هرگونه ارزش سیاسی و اخلافی هستند و چیزی برای عرضه ندارند، جوانان را گمراه کرده‌اند. این هنجارشکنی‌ها با هیچ منطقی قابل قبول نیست».

او ادامه داد: «اکنون شاهد گسترش نفوذ شبکه‌های مجازی است و برخی در فضای مجازی طوری جلوه می‌دهند که در ایران همه از نظام قطع امید کرده‌اند؛ در صورتی که واقعیت ایران اصلا این‌طور نیست و هرکسی می‌تواند نقد خود را در فضایی قانونی مطرح کند و حتی در محضر رهبری می‌شود نقدها را مطرح کرد. خب در شرایطی که تا این میزان فضای نقد وجود دارد، چرا باید در خیابان‌ها شیشه شکسته شود، آتش به پا شود و اموال عمومی تخریب شود؟»

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «این نوجوانان‌های 18-17 ساله که در خیابان‌ها می‌آیند نه درکی از موضوع خطر تجزیه‌طلبی ایران دارد و نه تهدیدهای امنیتی از سوی کشورهای متخاصم را می‌شناسند. امروز اتفاقا زمان آن است که از مسئولان حمایت شود زیرا در شرایطی قرار داریم که آمریکا بیش از هر زمان ضعیف شده است. جوانان‌ها باید از مسئولان حمایت کنند تا مشکلات اقتصادی رفع شود. من خودم هم در برخی موارد انتقادهای تندی را به مسئولان دارم و بارها هم انتقادهایم را مطرح کرده‌ام اما طرح نقد راهش این نیست و باید در فضایی درست مطرح شود. امروز هم خط قرمز همه باید سخنان رهبری باشد و باید این آشوب‌ها یک‌جا متوقف شود».

حقیقت‌پور در پایان گفت: «از آشوب‌های ایران بیش از همه صهیونیست‌ها خوشحال می‌شوند. در همین دو-سه هفته‌ای که گذشت کارهای بسیار بزرگی انجام شد؛ از جمله آزادشدن بخش قابل توجهی از پول‌های بلوکه‌شده. این آشوب‌ها نباید دستاوردهای مسئولان را به حاشیه ببرد. مسئولان هم سعی کنند در ادامه قوانین را طوری اجرا کنند که موجبات اذیت‌شدن مردم فراهم نشود. به هر حال می‌شود قوانین موجود را به بهترین شکل اجرا کرد که هیچ شائبه‌ای در اجرای قوانین به وجود نیاید».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها