کد خبر: 663528
تاریخ انتشار :

مخالفت ایران با تسلیح دو‌ طرف درگیر در جنگ اوکراین

وزیر امور خارجه با بیان این‌که جمهوری اسلامی ایران به هیچ عنوان سلاح در اختیار طرف‌های درگیر در جنگ اوکراین قرار نداده، بر موضع اصولی ایران مبنی بر توقف جنگ تأکید کرد.

مخالفت ایران با تسلیح دو‌ طرف درگیر در جنگ اوکراین
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

«پاول یابلونسکی» معاون وزیر امور خارجه لهستان که به تهران سفر کرده روز یکشنبه ۱۷ مهر ماه با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار افق همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و موضوعات کنسولی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

وزیر امور خارجه ایران در این دیدار با استقبال از فعال سازی مناسبات دو کشور در حوزه‌های مختلف بر عدم وجود محدودیت در مسیر ارتقای روابط فیمابین و استفاده از ظرفیت‌های موجود برای توسعه مناسبات تأکید کرد.  

امیرعبداللهیان در موضوع اوکراین نیز بار دیگر تأکید کرد که جمهوری اسلامی ایران به هیچ عنوان سلاح برای به کارگیری در جنگ اوکراین در اختیار هیچ طرفی قرار نداده و موضع اصولی جمهوری اسلامی ایران مخالفت با تسلیح هر یک از طرفین این جنگ و با هدف توقف جنگ است.

پاول یابلونسکی معاون وزیر امور خارجه لهستان نیز با تشکر از تبیین دیدگاه‌های کشورمان در موضوعات مورد علاقه دو کشور از سوی وزیر امور خارجه، دیدگاه لهستان در موضوعات مختلف از جمله روابط دوجانبه و مسائل مهم منطقه و موضوعات بین‌المللی را تشریح کرد.

منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها